Actualitzat 05/06/2018 19:01

La UPF ofereix un curs per debatre sobre la pluralitat en els estudis d'Economia

BARCELONA, 5 juny (EUROPA PRESS) -

La Universitat Pompeu Fabra (UPF) ha ofert aquest dimarts un curs per debatre sobre la pluralitat en els estudis d'Economia i com apropar-ne els continguts a la realitat, més enllà del model teòric neoclàssic i les disciplines més quantitatives.

Ho ha coorganitzat al CCCB junt el Consorci Universitari Internacional Menéndez Pelayo de Barcelona (CUIMPB) - Centre Ernest Lluch a través de la Càtedra Barcelona - UPF de Política Econòmica Local, que està finançada per l'Ajuntament de Barcelona.

El curs 'Transformar l'economia des de l'aprenentatge', que s'allargarà fins al dimecres, posa el focus que aquest tipus d'ensenyament ha entrat en crisi al costat de l'economia, ja que el seu col·lapse ha evidenciat que els continguts que s'impartien en universitats i escoles de negoci no servien per preveure i analitzar com interactuaven els diferents agents econòmics.

La jornada d'aquest dimarts s'ha centrat en la necessitat d'incloure diferents escoles de pensament en els estudis d'Economia, com la keynesiana, l'ecologista o la feminista, i augmentar la presència d'assignatures obligatòries d'altres ciències socials per aproximar-se més a la quotidianitat econòmica, mentre que la del dimecres debatrà sobre l'economia del futur.

En declaracions a Europa Press, el director de la càtedra, David Sancho, ha explicat que una de les conclusions del curs ha estat que aquesta formació es pot millorar a través de promoure la participació activa dels estudiants amb la seva implicació en la resolució de problemes reals i fugir de les metodologies més passives.

"Agafar un cas concret i analitzar-lo, i no fer-lo a l'inrevés, en un classe magistral amb moltes teories que acaben allunyant l'estudiantat", ha exemplificat Sancho.

ECONOMISTES MÉS DOLENTS

Una de les ponències ha anat de la mà de l'organització d'estudiants Post Crash UPF, que reivindica la necessitat de transformar aquest ensenyament, i la portaveu del col·lectiu, Lydia Prieto, ha remarcat que el canvi es justifica en com d'allunyats que estan aquests graus de la realitat i que això dificulta la comprensió del que succeeix.

"Existeix un monopoli de la teoria neoclàssica en els estudis d'Economia: només s'explica aquesta i la resta queden al marge. Això ens fa uns economistes més dolents perquè no tenim les eines per entendre les limitacions del marc teòric que ens han ensenyat", ha raonat.

Ha sostingut que s'ha de donar més pes a disciplines d'altres ciències socials, com la filosofia, l'antropologia o la psicologia, enfront de l'actual predomini en els plans docents de les matemàtiques, l'estadística, l'econometria, la macroeconomia i la microeconomia.

"L'economia no és una ciència social aïllada. Molts dels seus fenòmens no es poden quantificar i han de ser analitzats de manera qualitativa. No és una ciència pura per molt que es vulgui racionalitzar", ha remarcat i ha apuntat al fet que el context social i històric també influeixen en el desenvolupament d'aquesta modalitat i que han de ser estudiats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés