Publicat 20/01/2014 12:29

El Govern ultima la llei per posar un impost als pisos nous buits de la banca

El conseller Santi Vila, en el Parlament
EUROPA PRESS

Vila veu inevitable la consulta i demana diàleg per part de l'Estat espanyol amb arguments racionals

BARCELONA, 20 gen. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha afirmat aquest dilluns que està "a punt de sortir" la llei catalana que gravarà els pisos nous buits en mans d'entitats financeres i ubicats en zones amb demanda acreditada.

En una entrevista de RNE-Ràdio 4 recollida per Europa Press, ha reconegut que la normativa s'ha endarrerit "més del desitjat" des que es va anunciar la primavera passada, però que s'ha degut a la incorporació d'adaptacions tècniques perquè sigui una llei justa i efectiva.

Ha afegit que des que s'ha anunciat aquest gravamen, ja hi ha hagut resultats, com convenis signats amb CatalunyaCaixa i preparats amb Bankia i la Sareb.

Ha instat a veure aquest impost com una "mesura d'estímul" i no com un càstig, perquè les entitats financeres decideixin si prefereixen pagar el tribut o cedir els seus immobles nous buits i en àrees amb demanda, a la Generalitat o els ajuntaments perquè els gestionin i allotgin persones que ho necessiten.

Ha afirmat que l'únic que es pot retreure és que "les entitats financeres tenen un parc immobiliari que segurament no han dinamitzat prou bé", tenint en compte que no és el seu negociat.

TRANSPORT PÚBLIC

Després de preguntar-li per l'augment de tarifes del transport públic, ha vist "comprensible que els ciutadans s'enfadin" pel context de crisi, però ha destacat la qualitat del servei, i que els preus són competitius en comparació amb altres països d'Europa.

Ha afegit que l'ús del servei ha baixat durant la crisi, cosa que n'ha reduït els ingressos, i l'Estat ha retallat un 30% la seva aportació de fons des del 2007 a l'Àrea Metropolitana de Barcelona, que acumula un deute de gairebé 600 milions d'euros.

Ha apuntat cap a una optimització de les infraestructures, com s'ha fet amb el desviament de camions de la N-II a Girona per reduir la congestió i els accidents, i ha defensat la reducció de la despesa sense perjudicar els ciutadans en el transport públic, amb mesures com ara reduir les freqüències de pas a les hores de menys afluència de viatgers.

CONSULTA

Respecte al futur polític de Catalunya, ha destacat que el president de la Generalitat, Artur Mas, "és molt clar i explícit, i ara mateix no està demanant la independència de Catalunya, està demanant que el poble de Catalunya es pugui expressar sobre el seu futur".

Ha argumentat que el Govern de l'Estat "ha d'entendre que arribats a aquesta situació extrema, ningú entendria que Catalunya no pugués opinar sobre el seu futur".

En aquest sentit, ha exposat que "la maduresa de la política està en ser capaços que la consulta a la ciutadania es pugui fer i incorporar arguments racionals, seductors, no de por".

En qualsevol cas, ha instat a "començar a parlar amb llum i taquígrafs, amb claredat i honestedat, i reconèixer que Catalunya és una nació".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés