Publicado 07/05/2015 11:15

Vila aclareix que algunes de les inversions anunciades per Foment no són noves

El conseller de Territori recorda que obres que la llançadora a l'Aeroport del Prat no han començat ni s'ha licitat el desdoblament de l'R3

Barcelona (ACN).-

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha aclarit que algunes de les inversions de 400 MEUR anunciades per la ministra de Foment, Ana Pastor, ja estaven incloses en els 306 MEUR compromesos al maig o bé en altres partides pressupostàries. Segons Vila, "evidentment és una bona notícia" l'anunci de Foment, tot i que "compatible" amb dir que "està sota sospita". "Jo els he acabat rentant la cara", ha lamentat el conseller en una entrevista a TV3. En aquest sentit, ha recordat que altres obres anunciades com el desdoblament de l'R3 continuen sense licitar -tot i que el compromís era fer-ho entre març i abril- i que les obres del tren llançadora a l'Aeroport del Prat estan per començar.Vila ha explicat que després de revisar document signat amb la ministra de Foment, Ana Pastor, els tècnics de Foment i del Departament van convenir que la xifra s'hauria d'elevar als 380 milions d'euros, però que fins ara "el grau de compliment és discutit", concretament l'ha xifrat en un 20%. El conseller ha assenyalat que aquell era un acord per implantar entre els anys 2014 i 2016 i ha constatat que ara Pastor ha anunciat més inversions sense haver desplegat les anteriors.

En l'entrevista, Vila ha subratllat que les obres per al tren llançadora entre Barcelona i l'Aeroport del Prat havien de començar entre abril i maig i encara ho han fet, així com la licitació de les obres per al desdoblament a l'R3. "La promesa de duplicar l'R3 ja ve dels anys 80", ha apuntat el conseller, que ha apuntat que no té per què "pressuposar que Pastor no complirà".

Sobre l'AVE, el conseller creu que "no és sostenible" ni en la inversió ni en la seva explotació i ha recordat les paraules del president d'Adif al Congrés en aquest sentit. Per això, la elogiat per una banda a la ministra de Foment per "estar fent que es reinventi l'AVE" i que pràcticament cap viatgi per sobre els 300 quilòmetres per hora per estalviar despeses de seguretat i de manteniment, però per l'altra ha criticat que el govern espanyol segueixi "entossudit" en aplicar un criteri polític volent unir totes les capitals de província amb l'alta velocitat per sobre de l'econòmic.

Vila també s'ha referit a l'expedient informatiu obert aquesta setmana Renfe per l'avaria d'un tren a La Sagrera que va causar retards a l'R3 i l'R4 i ha lamentat no poder-ho fer amb Adif. Pel conseller, el més important és que els usuaris incorporin al transport públic és la "fiabilitat del sistema", junt amb el confort i les freqüències.

El cost de rescindir el contracte a Acciona a ATLL, molt menor

El conseller també ha dit que si s'hagués de rescindir el contracte a Acciona després del litigi judicial amb Aigües de Barcelona sobre la gestió d'Aigües Ter-Llobregat seria "molt menys del que s'especula". Tot i així, ha evitat concretar cap xifra i ha afirmat que "el més recomanable és mantenir una línia de prudència" i "no prendre decisions precipitades" fins que la justícia entri al fons de la qüestió. "Cal ser cauts i prudents perquè hi ha un contracte vigent i no hi ha cap evidència que aquest contracte s'hagi de rescindir", ha afegit.

En quant a la resolució del TSJC feta pública dimarts passat, que dóna tres mesos a la Generalitat perquè exclogui Acciona de la gestió d'ATLL, Vila ha dit que l'alt tribunal afirma que entrarà "al fons de la qüestió" el mes de juny. "Al Govern tenim la tranquil·litat que el servei s'està fent correctament", ha indicat el conseller.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés