Actualizado 28/01/2015 20:20

Solsona crea una nova marca basada en el patrimoni geganter de la ciutat

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Els eslògans 'Una experiència gegant' i 'Engegant Solsona' es dirigeixen tant al públic local com al visitant

Solsona (ACN).-

L'Ajuntament de Solsona ha presentat aquest dimecres la nova estratègia de posicionament i promoció de la ciutat que es basa en el patrimoni geganter. S'han creat dos eslògans: 'Solsona, una experiència gegant', pensada per al públic visitant, i 'Engegant Solsona', per al local, on es destaca tipogràficament la paraula 'gegant'. Els eslògans inclouen una icona del gegant vell dissenyat a partir d'un esbós de Manel Casserras. L'alcalde de Solsona, David Rodríguez, ha apuntat que l'objectiu és "incrementar la presència de la ciutat als mitjans per atraure visitants" perquè "Solsona continua sent al gran desconeguda, fins i tot pel públic català". També es vol usar la marca per a la promoció econòmica.'Una experiència gegant' i 'Engegant Solsona' són els eslògans del nou missatge comunicatiu que ha creat l'Ajuntament de Solsona, en el marc del projecte Solsona Co, per promocionar la ciutat i atraure nous visitants. Segons ha apuntat David Rodríguez, alcalde de Solsona, el món geganter és un "referent" per la ciutat i, a més, és una marca de la qual "encara no se n'havia apropiat ningú". A més, Rodríguez ha avançat que el missatge també és exportable per a la promoció econòmica i es farà servir en les accions que es duguin a terme per atraure inversions.

La composició gràfica de la nova estratègia parteix d'un motiu icònic del gegant vell dissenyat a partir d'un esbós facilitat per Manel Casserras, l'artista i responsable del principal taller geganter solsoní. La paraula 'gegant' hi destaca amb una tipografia manuscrita que funciona com a reclam, mentre que el nom de la ciutat manté els colors i la tipografia egípcia del logotip que identifica la regidoria de Turisme. A partir d'aquí, s'han ideat una sèrie de missatges secundaris adaptats a diferents àrees temàtiques: el territori, el patrimoni monumental, l'art el folklore i l'etnologia. També es juga amb el concepte de ciutat petita.

La responsable de la campanya comunicativa, Olga Llobet, ha explicat que Solsona ha mantingut el seu patrimoni intacte i molt viu i, a més, compta amb un dels bestiaris més antics de Catalunya. A partir d'aquí, ha dit Llobet, es va començar a forjar la nova marca basada en el patrimoni folklòric. Segons ella, la paraula 'gegant', a banda de fer referència al bestiari popular, també denota una cosa gran, fabulosa o extraordinària. D'una banda, s'ha ideat un missatge per atraure els visitants i, de l'altra, ha explicat Llobet, també s'ha pensat un missatge dirigit al públic local per animar a la població a "difondre Solsona més enllà de Solsona" i "se sumin a la tasca de promoure la ciutat".

Les primeres aplicacions del missatge es podran veure els pròxims dies en els anuncis que publicarà l'Ajuntament en diversos mitjans de comunicació escrits per promocionar el Carnaval. Al llarg de l'any també s'iniciarà una campanya d'impacte en premsa especialitzada en turisme i viatges. Tot plegat per incrementar la presència de Solsona en benefici dels sectors turístic i comercial i augmentar el nombre de visitants. L'any 2014 van passar per l'Oficina de Turisme un total de 15.428 persones, entre les quals no es comptabilitzen aquells visitants de sortides organitzades.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés