Publicado 21/07/2015 20:03

La Fundació Pere Tarrés demana als partits que prioritzin la infància de cara al 27-S

Ha presentat un document amb 15 propostes per a un futur model educatiu i social català

Barcelona (ACN).-

La Fundació Pere Tarrés ha presentat aquest dimarts el document '15 propostes per a la infància de Catalunya', en què reclama que la infància formi part de les prioritats dels programes de les properes eleccions del 27 de setembre. Entre les actuacions que preveu el document, destaquen la de promoure un pla integral d'atenció a la infància vulnerable, dotar un sistema de beques per al menjador suficient per a les necessitats del país i potenciar l'educació infantil de 0 a 3 anys. La Fundació espera que els seus suggeriments puguin ser incorporats a les propostes que els diferents grups fan a la ciutadania i que es puguin posar en marxa després de les eleccions.També ha demanat que s'ofereixin alternatives a les famílies, especialment a les que tinguin infants a càrrec, per evitar desnonaments i dificultats energètiques greus. A més, ha plantejat prevenir i millorar l'atenció a la infància amb problemes mentals, oferint més recursos d'atenció, i potenciar l'ocupació i inserció de joves.

A més de recollir els suggeriments de la Fundació, el document fa una anàlisi de les necessitats actuals que té la infància a Catalunya avui dia. L'organització ha estimat que aquestes es situen al voltant de tres grans eixos: la igualtat d'oportunitats, l'accés al lleure educatiu i el paper de les entitats del tercer sector.

En primer lloc, la Fundació Pere Tarrés ha assenyalat que "la situació de pobresa infantil relativa, superior al 25%, és absolutament intolerable". Per afavorir la igualtat d'oportunitats, creu que deu haver-hi "consens social" i ser "una prioritat de tots els partits i de la ciutadania".

Concretament, l'organització ha proposat dissenyar unes polítiques públiques que incorporin la mirada dels infants i ha instat a fomentar el treball en xarxa entre entitats, organitzacions i institucions educatives. L'objectiu d'aquestes accions és donar una resposta efectiva als problemes amb què conviuen les famílies i els infants. És fonamental aconseguir una "qualificació professional i acadèmica dels joves" i una "atenció integral de l'infant", han apuntat des de la Fundació.

Respecte a l'accés al lleure educatiu, la Fundació Pere Tarrés ha reclamat l'oportunitat dels infants, adolescents i joves d'accedir a activitats de lleure que "tinguin un caràcter educatiu i socialitzador". Per aquesta raó, ha proposat que es donin suport i facilitats a iniciatives de lleure educatiu. En aquest sentit, l'organització ha reclamat que "l'establiment de programes de beques i la derivació (amb finançament) d'infants per part dels serveis socials no es poden fer al marge del teixit social i d'entitats que representen els centres d'esplai o els centres socioeducatius d'iniciativa privada existents".

Finalment, respecte al paper de les entitats del tercer sector, la Fundació Pere Tarrés ha insistit que les entitats "puguin col·laborar amb les administracions per tal de fer possibles els reptes i atendre les necessitats dels col·lectius més vulnerables". Entre les diverses propostes que apunta el document, l'organització ha destacat la necessitat d'oferir un model clar de concertació i contractació, que "vetlli per la qualitat del servei i pels interessos dels ciutadans i que potenciï l'aportació del tercer sector".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés