Publicado 09/05/2019 16:21

Cushman&Wakefield no preveu vendes de grans paquets d'hotels per a aquest any

Agencia Catalana de Noticias
ACN

La consultora creu que els inversors se centraran en el mercat de les ciutats secundries i en els projectes 'green field'

ACN

Barcelona.-El soci i director de la part hotelera de Cushman and Wakefield, Bruno Halle, ha pronosticat que la tendncia aquest any ser que no es duguin a terme vendes de paquets sencers de 15 o 20 hotels, com va passar el 2018 amb la compra de Blackstone de 46 hotels d'Hispania per 2.000 MEUR, sinó que en tot cas es faran vendes de carcter individual i de tots els nivells, principalment mig-alt. Segons ha pronosticat Halle en la presentació de l'informe Marketbeat Hospitality de Cushman&Wakefield, els propietaris d'aquests hotels els posaran a la venda en considerar que "ja no són estratgics". La consultora ha ressaltat l'augment dels lloguers en el sector, tant variables com fixes, i també ha explicat que els inversors posaran el punt de mira en les ciutats secundries com Saragossa, Crdova, Granada o Alacant per a hotels de nivell mig-alt o optaran pel 'green field', grans cadenes que busquen espais a primera línia de mar per comenar un projecte des de zero en zones turístiques consolidades.

Aquesta darrera, per, no ser una tendncia a Catalunya per la manca d'espai, la normativa catalana i l'estacionalitat de la temporada, ja que si bé a la costa de Tarragona es pot allargar més, a la de Barcelona i la Costa Brava és més breu, segons ha detallat Halle.Pel que fa el balan del 2018, el directiu de Cushman&Wakefield ha dit que va ser un any sense gaires "sobresalts" i que es van produir bones operacions perqu els inversors venien "d'anys bons" i disposaven de "calaix". Si bé les compres viuen un bon moment, les vendes mostren una tendncia contrria. "Els preus dels actius estan alts i el propietari no est disposat a vendre'ls perqu creuen que poden seguir pujant de preu", resumeix Halle.Quant al model de gestió, l'informe assenyala una tendncia a l'ala dels lloguers amb contracte fixe i variable, tot i que si anteriorment es tendia a fer contractes de fins a 45 anys, ara es tendeix a formalitzar-ne de 8 a 10 anys prorrogables. "El contracte es redueix possiblement perqu l'operador té més possibilitat de sortida", ha comentat Halle, en cas que el negoci no sigui renidible.L'informe elaborat a partir d'una enquesta a 100 cadenes hoteleres de l'Estat i internacionals amb presncia a l'Estat també constata que el valor mig per habitació en les operacions de compra s'ha situat en els 152.000 euros i en les operacions de venda en els 121.000 euros En relació al 2017, les operacions de compra d'actius entre 120.000 euros i 150.000 van augmentar 16 punts percentuals mentre que les adquisicions entre 60.000 i els 120.000 van caure deu punts. Segons Cushman&Wakefield, aix demostra que els actius segueixen un cicle alcista, amb augments a les zones primes (Barcelona i Madrid) i els hotelers pagaven 15.000 euros per habitació i any més, un increment d'entre el 15% i el 20%, ha detallat Bruno Halle.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés