Actualitzat 30/03/2017 01:42

La venda sobre pla guanya protagonisme al saló BMP

Les noves promocions catalanes se centren a l'àrea de Barcelona

BARCELONA, 21 oct. (EUROPA PRESS) -

La venda sobre pla ha guanyat terreny en la 20 edició del saló immobiliari Barcelona Meeting Point (BMP), en què els promotors participants presenten més projectes per als pròxims anys que habitatge acabat, després d'anys d'estoc acumulat.

La consellera delegada de Vertix, Elena Massot, ha explicat a Europa Press que les seves tres promocions aixecades a Barcelona ja estan venudes, i, una altra a Cerdanyola, al 80%, per la qual cosa les comercialitzacions actuals i previstes corresponen a nous projectes per als pròxims anys, com 150 habitatges al Prat de Llobregat, 40 a Viladecans, 21 a Argentona i 88 a Sitges (23 pisos i 65 cases unifamiliars).

"El sector és molt més petit, però la gent està recuperant confiança i es pot vendre sobre pla amb certa normalitat", ha exposat, tot i que ha matisat que la capacitat de compra encara no creix, per la qual cosa els clients locals no poden assumir un gran augment de preus.

Corp té 13 promocions en comercialització i projecte que sumen 787 habitatges, amb vendes ja aconseguides que oscil·len entre el 45% i el 90% del total segons el cas, ha indicat a Europa Press el conseller delegat, Fernando Cirera.

A més, aquesta promotora nascuda el 2008 llança ara dues promocions més: 203 habitatges a Sant Just Desvern i 62 a Badalona, i al primer trimestre del 2017 preveu obtenir la llicència municipal per aixecar 20 habitatges a l'antiga seu del grup de perfumeria i moda Puig prop de la plaça Francesc Macià a Barcelona.

NÚÑEZ Y NAVARRO COMBINA VENDA I LLOGUER

Núñez y Navarro porta 25 propostes residencials al saló BMP, de les quals la meitat són promocions en construcció la finalització de les quals oscil·la entre finals d'aquest any i el 2018, i amb la particularitat que la majoria de la seva oferta preveu l'opció de lloguer.

Neinor Homes té 11 promocions en comercialització a Catalunya que sumen 843 habitatges, de les quals ja ha prevenut el 55%, segons dades de la companyia, que té uns 450 habitatges ja en obres, als quals se'n sumaran gairebé 400 més abans de final d'any.

La Llave de Oro comercialitza actualment 15 promocions entre la ciutat de Barcelona (vuit) i l'Àrea Metropolitana, i aquest any ha iniciat onze projectes.

Volumetric mostra vuit noves promocions, algunes de les quals no preveuen el lliurament de claus fins el 2019, com un edifici de 51 habitatges al barri barceloní de les Corts, i un altre de 20 habitatges a Badalona.

De moment, els promotors se centren a Barcelona i poblacions de l'entorn de la capital catalana perquè és on es concentra més demanda, tant de població local com d'inversors.

Amb tot, comencen a sorgir projectes a altres ciutats, com Lleida, Vic i Reus, segons les propostes portades pels expositors del BMP.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés