Publicat 22/03/2016 14:14

El Suprem confirma una sanció de 2,65 milions imposada per Competència a Gas Natural Fenosa

Sede de Gas Natural Fenosa
EUROPA PRESS

MADRID, 22 març (EUROPA PRESS) -

El Tribunal Suprem ha confirmat una sanció de 2,65 milions d'euros imposada per l'antiga Comissió Nacional de la Competència (CNC) el 2011 a Gas Natural Fenosa per la realització entre maig i setembre del 2009 d'una campanya d'informació als seus clients que va ser considerada deslleial amb els seus competidors.

Gas Natural Comercial va posar el 2009 en marxa una campanya de comunicació que consistia a enviar cartes a la majoria dels seus clients domèstics, uns cinc milions, per tal de dissuadir de possibles canvis de subministrador, utilitzant per a això expressions i afirmacions que posaven en dubte la fiabilitat dels seus competidors, segons ha considerat Competència.

En la seva sentència, el Suprem considera que el missatge de la carta "induïa a l'engany" entorn dels serveis que Gas Natural seguiria estant obligada a prestar al consumidor, tot i que aquest es canviés de companyia.

A més, assenyala que "cap rellevància" pot concedir-se al fet que el remitent de la carta fos l'empresa Gas Natural Comercial i no Gas Natural Distribució, doncs, tractant-se d'empreses pertanyents al mateix grup empresarial, "no és possible exigir al consumidor mitjà la captació d'aquestes subtileses" i d'aquí extreure la conclusió en raó a la distribució competencial entre les esmentades empreses que tan sols s'estava referint als serveis comercials i no als de distribució".

Alhora, la Sala III del Suprem considera que la carta, en els termes que estava redactada i prenent en consideració que el mercat del gas es trobava en un procés de liberalització, es referia clarament als agents comercials de la companyies competidores que pretenien convèncer els seus clients perquè canviessin de companyia, "instant els seus clients que no confiessin en els mateixos ni en les ofertes que els presentessin, insinuant la falta de serietat i engany d'aquestes ofertes amb la finalitat que continuessin amb Gas Natural".

A més, l'alt tribunal subratlla que els termes "confusos en els quals se li informa sobre els serveis que estaria obligada a prestar, en cas de canvi de companyia, indueix a pensar al consumidor mitjà que, en el cas que optés pel canvi de companyia, Gas Natural es desvincularia de la prestació del servei del subministrament".

Per al Suprem, aquesta afirmació no respon a la realitat, doncs segons l'article 10 del Reial decret 1434/2002 seguiria estant obligada a operar i mantenir les xarxes de distribució i procedir a la lectura de comptadors dels consumidors connectats a les seves instal·lacions, sense que del text d'aquesta missiva es desprengués que tan sols s'estava referint, com ara sosté, "a la falta de prestació del servei d'atenció de la clienta i els serveis relacionats amb la comercialització".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés