Actualitzat 08/09/2016 15:21

Promoció del Transport Públic proposa una nova línia de bus horitzontal a la 'superilla'

Ricard Riol,portavoz plataformas por la Calidad del Aire y Diagonal per a Tothom
EUROPA PRESS

BARCELONA, 8 set. (EUROPA PRESS) -

La plataforma de Promoció del Transport Públic (PTP) ha proposat posar en marxa una nova línia de bus horitzontal com a mesura imprescindible per al funcionament eficient de les 'superilles' que hi ha planificades al barri del Poblenou de Barcelona.

En roda de premsa aquest dijous, el president de PTP, Ricard Riol, ha plantejat que per "encaixar una nova línia horitzontal" es necessita replantejar el disseny urbà dels itineraris interiors i del contorn de les 'superilles'.

Com a possibles solucions, el president de l'entitat ha exposat ampliar de 10 a 11,7 metres la calçada dels carrers del contorn de la 'superilla' per instal·lar un carril bus per a cada sentit, habilitar itineraris per a autobusos a l'interior d'aquestes zones, i buscar un itinerari per l'avinguda Diagonal i el carrer Pere IV.

SEPARACIÓ MÀXIMA DE 400 METRES

Alhora, ha proposat situar la nova línia horitzontal entre les actuals línies H12 i H14, amb l'objectiu d'evitar les separacions entre línies de 1.200 metres que hi ha en el projecte actual, i garantir que hi hagi un màxim de 400 metres de separació, que segons Riol, és la "distància màxima que recomanen".

Riol ha criticat que al Poblenou no és la 'superilla' la que provoca un dèficit de transport públic, sinó que el responsable és l'"oblit estructural d'aquest transport" en les decisions urbanístiques de la ciutat, com ha passat, per exemple, amb les obres del carrer Pere IV que han provocat canvis en els itineraris des de fa sis mesos.

AFECTACIONS

Amb la posada en marxa aquesta setmana de la 'superilla', les línies de bus 40, 42, B20 i B25 han passat a circular pel carrer Tànger en sentit Llobregat i exclusivament pel carrer Pallars en sentit Besòs a l'àmbit de la 'superilla'.

Així, la línia H14 i 6 han canviat part del seu recorregut del carrer Almogàvers al carrer Pujades, allunyant-se de la 'superilla', i l'itinerari de baixada del bus nocturn N8 ha passat d'abaixar pel carrer Roc Boronat a fer un volt pels carrers Tànger, Àvila i Pallars.

Riol ha demanat que abans de continuar amb el procés d'implantació de 'superilles' al Poblenou cal "aplicar canvis en la planificació actual", i ha percebut aquesta prova pilot com una oportunitat per actualitzar la millorable oferta de transport públic d'aquest barri.

A més, ha afegit que, segons els plans inicials, les 'superilles' han d'estar dotades de carrils bus amb sentits de circulació complementaris, perquè, segons Riol, és una "mesura necessària per al bon funcionament del transport públic".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés