BARCELONA, 23 nov. (EUROPA PRESS) -
Mercabarna ha presentat aquest dimecres al mercat de la Sagrada Família la primera exposició itinerant integrada per un total de 51 fotografies del mercat majorista barceloní, i que recull els treballs guanyadors i finalistes del primer concurs 'Mercabarna Enfoca' de fotoperiodisme i fotografia documental per a professionals i per a usuaris de la xarxa social Instagram.
La regidora de Comerç i Mercats de Barcelona i presidenta de Mercabarna, Monsterrat Ballarín, ha acudit a l'exhibició acompanyada pel director general de Mercabarna, Josep Tejedo, el jurat i els guanyadors del concurs, que es podrà visitar fins al 9 de gener, ha informat l'organització del concurs en un comunicat.
"L'objectiu de la mostra i del concurs de fotografies que l'ha fet possible és donar a conèixer la ciutat que ens alimenta", ha afirmat Ballarín, i ha dit que Mercabarna, tot i tenir un gran prestigi entre professionals, en les seves paraules, és un gran desconegut per als ciutadans.
També ha assegurat que es tracta d'un reconeixement a l'esforç dels 23.000 professionals majoristes i detallistes que es troben cada dia a Mercabarna, i ha observat que la mostra transporta l'espectador a l'"univers de sensacions" del gran mercat a través de la mirada dels nou fotògrafs professionals i deu 'instagramers' finalistes del concurs.
Entre maig i juliol d'aquest any 37 fotògrafs professionals i més de 50 'instagramers' van tenir l'oportunitat de viure l'experiència de Mercabarna i fotografiar un mercat que "bull" d'activitat les 24 hores del dia, i, com a resultat, s'han realitzat més de 1.000 instantànies que retraten l'activitat quotidiana d'aquest lloc.