Publicat 23/06/2017 18:02

Les residències de Barcelona que van rebre queixes defensen que compleixen amb els contractes

BARCELONA, 23 juny (EUROPA PRESS) -

Les empreses adjudicatàries (UTE Ingesan-Asproseat) de cinc residències de gent gran públiques de Barcelona que van rebre queixes de familiars han manifestat que en l'execució del servei compleixen els plecs de condicions establertes en els contractes de gestió de les residències, "ajustant-se i fins i tot superant les ràtios establertes" per la Conselleria de Treball, Assumptes Socials i Famílies de la Generalitat.

En un comunicat aquest divendres, han defensat que no s'ha produït cap incompliment, com avalen les 17 inspeccions a les cinc residències de la UTE realitzades per la Generalitat, i que conclouen que el servei compleix amb els plecs de condicions.

La UTE ha mantingut diverses reunions amb la Conselleria --l'última dimecres passat-- amb l'objectiu de cercar una solució a aquesta situació i incrementar el personal d'atenció directa, així com millorar les instal·lacions, encara que ha assegurat que fins a aquest divendres no ha obtingut resposta.

Ha explicat que les propostes tècniques de les residències van obtenir la millor puntuació en tres dels cinc casos i la segona millor puntuació en els altres dos centres en licitacions amb una mitjana de 16 entitats licitadores.

També ha defensat que, des de l'inici de la prestació del servei, s'han establert mecanismes de participació amb els familiars dels centres, tant des del punt de vista formal (Consells de Participació) com mitjançant comissions de treball orientades a la millora de la qualitat de vida dels nostres usuaris.

MÉS RECURSOS

"Compartim inquietuds amb la Plataforma SOS Gent Gran, en el sentit que els recursos sol·licitats en el plec de condicions poden ser insuficients" per atendre l'actual situació, amb una població envellida i un alt nivell de dependència.

Ha afegit que comparteix amb familiars, sindicats i SOS Gent Gran que "s'han de millorar les condicions establertes en els plecs": ha calculat que serien necessaris, almenys, 289.000 euros anuals més per a la millora del servei.

Davant aquesta situació, les empreses han aportat 148.000 euros addicionals, que no estaven prevists en el contracte, amb l'objectiu de millorar l'atenció.

La UTE ha manifestat la seva tolerància zero cap a situacions de maltractaments, i ha afirmat que en cap cas admet situacions de desatenció als usuaris dels seus centres, "i menys per motius econòmics".

Amb la intenció de millorar el servei, ha engegat activitats innovadores com musicoteràpia i teràpies amb animals, i ha afegit que, en relació a la limitació de l'ús de bolquers, no és responsabilitat de les empreses, ja que la prescripció del nombre de bolquers la determinen els professionals sanitaris, amb la corresponent recepta electrònica.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés