Publicat 04/02/2016 18:51

L'Ajuntament de Barcelona renova contracte amb Telefònica fins al juliol

Telefónica
EUROPA PRESS

Estudia que el futur contracte incorpori clàusules socials per garantir els drets laborals

BARCELONA, 4 febr. (EUROPA PRESS) -

El Govern d'Ada Colau ha prorrogat fins al juliol el contracte sobre serveis de telecomunicacions de l'Ajuntament, els seus organismes autònoms, instituts i empreses municipals, que inclouen dos lots amb Telefònica per valor d'1,6 milions d'euros, han detallat fonts municipals a Europa Press.

El valor del contracte prorrogat s'afegeix als 1,6 milions més de la pròrroga del servei de l'empresa fins al gener, quantitats que sumen 3,2 milions, la mateixa xifra del contracte que preveia signar l'exalcalde Xavier Trias, però que va frenar després que l'alcaldessa exigís no formalitzar contractacions entre les eleccions municipals i la seva investidura, ha informat 'El Mundo'.

Fonts municipals han explicat que el contracte vigent és prorrogable fins a dos anys --el juliol s'haurà esgotat el primer any de pròrroga dels dos possibles--, i inclou cinc lots per un valor total de 2,2 milions.

Aquests lots es distribueixen en un de telefonia fixa i dades --adjudicat a Telefònica per 1,5 milions--, un altre de telefonia i dades mòbils --a Vodafone per 465.590 euros--, un de numeració especial --Bt Espanya per 107.288 euros--, el d'accés a internet centralitzat --Cableuropa (ONO) per 29.767 euros-- i el d'accés a internet distribuït, també a Telefònica per 134.134 euros.

Fonts municipals han destacat que la Direcció de Serveis de Gestió Econòmica i Gerència de Recursos treballa actualment en la preparació de la nova licitació, que s'ha fet d'acord amb la Llei de Contractes del Sector Públic i que requereix un llarg procés de tramitació per la seva complexitat tècnica.

COMPROMÍS AMB ELS TREBALLADORS

L'alcaldessa es va comprometre dies abans de les eleccions al costat d'altres candidatures a suspendre, revertir i no renovar cap contractació pública amb Movistar --Telefònica-- i cap altra empresa que no garantís a treballadors directes i subcontractats 40 hores setmanals, dos dies de descans i un sou digne, acord que es va arribar a durant mobilitzacions protagonitzades per treballadors subcontractats per protestar per les seves condicions laborals.

El primer tinent d'alcalde, Gerardo Pisarello, ha recordat que van signar el document --'Compromís de les Escales'-- "amb el propòsit de combatre les situacions de precarietat que hi ha en el sector de la telefonia, que preocupa, i exigir la garantia dels drets laborals i sindicals dels treballadors".

Ha assegurat que, durant els últims mesos, han rebut queixes que subcontractes de Movistar han vulnerat drets laborals, i ha explicat que Inspecció de Treball ha fixat sancions per aquestes pràctiques, davant de les quals també s'han dictat sentències que declaren nuls acomiadaments de treballadors mentre exercien el dret de vaga.

DEMANA EXPLICACIONS

"Aquests fets ens preocupen, i hem demanat explicacions per escrit al director de Telefònica a Catalunya, Kim Faura. Les explicacions que ens han donat fins ara són insuficients", ha asseverat el primer tinent d'alcalde.

Ha ressaltat que estudien que el nou contracte de serveis de telecomunicacions incorpori clàusules socials per garantir els drets dels treballadors de les empreses que presten servei a l'administració de manera directa i indirecta, ja que l'Ajuntament ha d'exercir el lideratge públic per corregir aquestes situacions, segons ell.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés