Publicat 04/05/2016 15:00

Barcelona començarà a implantar superilles el 2017 amb una inversió de 10 milions

La teniente de alcalde, J.Sanz, y la concejal de Movilidad, M.Vidal
EUROPA PRESS

En aquest mandat farà actuacions a Sant Martí, Eixample, Gràcia i altres barris de la ciutat

BARCELONA, 4 maig (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona iniciarà la implantació del pla urbà de les grans illes el 2017 amb una inversió inicial de deu milions d'euros per fer actuacions en els districtes de Sant Martí, Eixample, Gràcia, i en àrees d'àmbit local en els barris d'Horta, Sant Andreu, Prosperitat i Sant Gervasi.

En roda de premsa, la tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, ha afirmat que durant aquest mandat ja es portarà a terme un conjunt d'actuacions per reduir el tràfic de vehicles privats, però que el projecte està previst que tingui continuïtat en el pròxim mandat.

En la primera fase es portaran a terme actuacions bàsiques amb canvis en la mobilitat dels carrers i mesures temporals i reversibles que siguin de ràpida execució perquè es visualitzi com pot aprofitar-se l'espai.

Malgrat que no ha concretat l'afectació en tota la ciutat, per al districte de Sant Martí està previst que després de la segona fase del projecte passi del 8,7% de carrers amb la velocitat limitada a deu quilòmetres per hora fins al 58%, i confia que tingui un percentatge semblant en el conjunt de la ciutat.

Sanz ha afirmat que les actuacions es faran a nivell de districte i de ciutat amb la voluntat que participin en la seva elaboració el màxim d'agents socials possibles a través de processos participatius, que es desenvoluparan aquest any per començar les obres el 2017.

La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha assenyalat que l'objectiu de les superilles és "invertir la jerarquia viària" perquè es prioritzin els desplaçaments a peu i en transport públic que, segons les seves dades, superen als de vehicles privats que considera que es beneficien del disseny de l'urbanisme de la ciutat.

"Necessitem un canvi de mobilitat i treure cotxes i motos dels carrers", ha assegurat Vidal, i que l'única manera per recuperar espais en una ciutat que té una densitat de població tan alta com Barcelona és a través de reduir la circulació.

Per a Vidal, la implantació de les superilles no només permetrà que els vianants guanyin espai a la ciutat, sinó que indirectament ajudarà a reduir el nombre d'accidents de trànsit i millorarà la qualitat de l'aire de la ciutat.

PLA PILOT A SANT MARTÍ

El pla d'actuacions previst en el districte de Sant Martí preveu que l'espai dedicat al vianant passi del 46,1% fins al 65,8%, passar de 174,7 hectàrees de zones verdes fins a 380,8, i disminuir la contaminació acústica i de l'aire de les persones.

Entre d'altres mesures, està previst que els trams per on passa la Diagonal i l'Avinguda Meridiana del districte es converteixin en "corredors verds" amb la velocitat limitada a deu quilòmetres per hora.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés