BARCELONA, 16 febr. (EUROPA PRESS) -
La comissió d'Economia i Hisenda de Barcelona ha aprovat aquest dimarts inicialment el plec de clàusules reguladores de la futura concessió d'ús del mobiliari urbà, que preveu reduir un 20% els impactes publicitaris a la via pública i un 14% la quantitat de suports.
El plec de clàusules reguladores per a la concessió de la conservació, subministrament, instal·lació i explotació publicitària de determinats elements de mobiliari urbà se sotmetrà a informació pública durant 30 dies després d'haver estat aprovat inicialment amb els vots a favor del Govern de BComú i del PSC, el vot en contra de la CUP --aposta per eliminar la publicitat-- i l'abstenció de CiU, C's, ERC i PP.
El concurs estableix les condicions per a la convocatòria de l'explotació publicitària del mobiliari urbà --gran part de la qual s'associa a la xarxa de bus i metro--, que inclouen una reducció que implicaria passar de 2.194 suports publicitaris a 1.884, 310 menys.
La reducció es durà a terme eliminant els elements de Mobiliari Urbà per a la Publicitat Integrada (MUPI) amb un ús exclusivament publicitari i aïllats no associats a la xarxa de transport, amb la previsió d'eliminar tres de cada cinc, mantenint 207 dels 517 que existeixen a la ciutat actualment.
OFERTA D'UN MÍNIM DE 12 MILIONS
La proposta del Govern d'Ada Colau preveu reduir la concessió de la gestió publicitària a dos anys, prorrogable a dos més --el contracte actual acaba el 2016 després de deu anys--, i que les empreses que optin a la concessió hagin de presentar una oferta superior als 12 milions d'euros anuals --l'anterior fixava 10,5--, i exigeix una inversió anual en mobiliari urbà d'un milió, a més del cànon fix.
El primer tinent d'alcalde, Gerardo Pisarello, ha destacat que l'objectiu del nou plec de clàusules és reduir la "contaminació visual" a la ciutat i garantir la viabilitat econòmica d'aquest servei assegurant que no afecti a les finances de l'Ajuntament.