Actualitzat 13/12/2016 14:42

Barcelona adequa el planejament de Glòries al seu futur parc, que es començarà el 2018

Mapa de la futura plaza de las Glòries de Barcelona
AJUNTAMENT DE BARCELONA

Sanz diu que el tramvia no passarà per l'interior i Mòdol (PSC) discrepa

BARCELONA, 13 des. (EUROPA PRESS) -

La Comissió de Govern de Barcelona ha començat a tramitar la modificació del planejament urbanístic de l'entorn de la plaça de les Glòries per adequar-lo al parc previst, el projecte definitiu del qual previsiblement s'acordarà el juny de 2017, cosa que permetrà començar les obres a començament del 2018, ha explicat aquest dimarts la tinenta d'alcalde Janet Sanz.

Aquesta modificació del Pla General Metropolità (PGM), que s'abordarà aquest dimecres en comissió i es portarà al ple, substitueix el planejament anterior (2007), per avançar en la construcció del parc, els més de 1.000 habitatges previstos --amb 506 de protecció-- i equipaments, en un conjunt d'immobles que cap podrà superar els 60 metres d'altura, segons Sanz.

Ha recordat que el futur parc segueix allò marcat per l'avantprojecte sorgit de la proposta 'Canòpia urbana', guanyadora del concurs públic del 2015, i ha destacat que la modificació permet evitar que el futur parc quedi interromput per carrers i també recuperar elements històrics, com el Rec Comtal i l'antiga Fàbrica de Paraigües.

La modificació inclou dos espais que sumen 201.174 metres quadrats, corresponents a l'àrea delimitada pels carrers Castillejos, Bolívia, Badajoz, Independència, Consell de Cent i la parcel·la ubicada a la cruïlla Nàpols-Gran Via, i 121.139 d'ells seran terra per a parcs i jardins urbans.

Preveu també destinar 48.000 metres quadrats a la xarxa viària; 7.785 a equipaments comunitaris i 13.945 a habitatges i activitats econòmiques, amb el 90% d'aquests destinats a habitatges --públiques i privades, segons la titularitat del terra--.

Sanz ha afegit que aquesta modificació del PGM "és fruit del treball, de les necessitats i de les reflexions dels últims anys amb veïns de l'entorn", i ha assegurat que tenen el seu suport en el projecte, més enllà d'alguns retocs.

MOBILITAT

El nou planejament preveu reduir el trànsit en superfície construint els túnels --que preveuen acabar a final del 2018--, i es preveu reordenar la circulació al carrer Aragó pel nord i a Tànger pel sud, mentre que l'accés es farà per les vies perimetrals, que inclouen els carrers Castillejos, Badajoz, Consell de Cent i Bolívia.

Plantegen crear un intercanviador de transport públic al costat del Museu del Disseny que inclogui línies de tramvia, busos urbans i autobusos interurbans; integrar sortides del Metro a l'interior del parc, i definir un nou pas de línies de bus pels carrers Badajoz i Cartagena.

Preguntada pels periodistes, Sanz ha assegurat que el tramvia ni cap altre transport passarà per l'interior del parc --excepte les bicicletes, que comptaran amb itineraris--, malgrat que no quedin connectades a l'intercanviador les tres línies del Trambesòs, i Sanz ha insistit: "Pel mig del parc no passarà".

El regidor d'Arquitectura, el socialista Daniel Mòdol, ha demanat en una roda de premsa posterior obrir un debat sobre aquesta qüestió, ja que veu imprescindible que el tramvia passi per l'interior del parc, perquè "és l'única manera de garantir que hi hagi un cert control social; si no, haurà de tancar-lo" en determinades hores quan no passegin vianants.

ALTURA DELS EDIFICIS

El pla proposa homogeneïtzar les altures màximes dels edificis que deuen construir-se, amb un màxim de planta baixa i set plantes als carrers perimetrals de l'Eixample i planta baixa més deu en les quals donin al parc, tot i que es preveu un edifici d'altura singular en la cantonada del Castillejos amb el traçat del Rec Comtal.

Sanz assegura que l'altura de l'edifici singular es fixarà en un futur Pla de Millora Urbana (PMU) que establirà l'ordenació de la volumetria d'aquest immoble, tot i que la tinenta d'alcalde ha insistit que en cap cas podrà superar els 60 metres d'altura.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés