Publicat 21/02/2014 13:01

Xavier Bosch enfronta al seu protagonista Dani Santana a la indústria farmacèutica a 'Eufòria'

El periodista y escritor Xavier Bosch
EUROPA PRESS

BARCELONA, 21 febr. (EUROPA PRESS) -

El periodista i escriptor Xavier Bosch ha enfrontat el seu protagonista, el periodista Dani Santana, a la indústria farmacèutica a la seva última novel·la 'Eufòria' (Proa), que també serà, de moment, l'última que protagonitzi Santana, ja que l'escriptor treballa en un nou projecte que no té res a veure amb el periodisme.

En una entrevista d'Europa Press, Bosch ha explicat que aquesta és la seva novel·la més provocadora i és la seva tercera envestida contra les complicitats del periodisme i el poder, després d'abordar el món de la televisió i la premsa escrita, per posar com a rerefons en aquest llibre el periodisme digital: "El futur és digital o no serà", assegura.

La idea de la novel·la va arrencar quan algú va contactar a través de Twitter amb Xavier Bosch amb l'advertència: "Tinc una història que Dani Santana hauria d'investigar", el que va donar lloc a una cita entre tots dos a l'hotel Miramar.

En aquesta trobada, la seva font li va posar "el caramel a la boca" al revelar-se-li, com a una profunda coneixedora del món dels visitadors metges, el sou i les comissions d'aquest sector, que mou molts milions d'euros, i ha acabat danyant al món sanitari, ha lamentat.

"No vaig prendre nota, però quan vaig arribar al cotxe em vaig posar a apuntar-ho com un boig", ha assegurat Bosch, qui va trobar l'altre dels perfils de la novel·la també per internet, ja que va buscar algú que s'hagués quedat paraplègic per un accident de rugbi, i que va trobar a Mendoza (l'Argentina), pagant com a 'preu' una samarreta de Messi signada pel jugador.

PODER DE PRESCRIPCIÓ

Bosch s'ha mostrat interessat per aquest món perquè, ha dit, és una realitat amagada, i és especialment desconeguda l'"enorme influència que existeix sobre el poder de prescripció dels metges".

Ha defensat que la seva aportació a aquest tema és un testimoni molt real, amb dades molt concretes, així com la forma exacta de funcionar: "Un visitador cobra 70.000 euros fixos anuals, en té 30.000 en incentius que acaben i han estat 60.000, a més de cotxe, ordinador, telèfon, i 90.000 més per untar metges a canvi de receptes".

Segons ha relatat Bosch, aquests professionals funcionen regalant caps de setmana, viatges familiars i fins i tot prostitutes als metges, una visió del sector que l'ha animat a crear literàriament un nou fàrmac contra la més estesa malaltia mental a escala mundial, la depressió, d'aquí el títol de la novel·la.

"Hi ha la sensació que s'ha receptat molt més del necessari, i molt més car del que caldria", ha lamentat, ja que una caixa de certs antidepressius val 60 euros, mentre que el seu genèric no arriba als 5.

La novel·la també inclou el desembarcament d'un empresari mexicà que negocia amb les autoritats per instal·lar el major parc temàtic d'Europa tractant de saltar-se totes les normes fiscals, sanitàries i laborals, una figura que vol posar al descobert "com el poder es rendeix davant d'aquestes personalitats i els posa la catifa vermella", ha dit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés