Publicat 08/09/2015 15:58

Mònica Terribas defensa el CAC i veu una "anomalia" que no n'hi hagi un d'estatal

Demana "no erosionar" eines que funcionen com els mitjans públics catalans

BARCELONA, 8 set. (EUROPA PRESS) -

La periodista Mònica Terribas ha defensat aquest dimarts el paper del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) i ha considerat una "anomalia" que no existeixi un organisme regulador semblant d'àmbit estatal.

En una conferència al Fòrum de la Comunicació, organitzat pel CAC, després de les crítiques rebudes per l'organisme d'alguns partits després del seu anunci d'incloure en el seu informe del pluralisme a tres cadenes estatals, ha remarcat que és una institució perfectible però que és una institució necessària que "mereix continuar la seva història".

Ha considerat que a àmbit europeu és una anomalia que Espanya no disposi d'un organisme regulador audiovisual, aspecte que ha demanat corregir, ja que la Comissió Nacional del Mercat de la Competència (CNMC) "no pot assumir" aquest paper, a més de les múltiples competències en altres àmbits que atresora.

Terribas ha demanat que la tensió que es pugui produir durant la campanya electoral "no erosioni" eines que funcionen, com el CAC, els mitjans públics, la convivència entre mitjans i el bon to que sempre hi ha hagut en la comunicació a Catalunya.

"No ho espatllem per no saber administrar la tensió dels últims dies", ha alertat Terribas, que ha lamentat que els mitjans públics tornin a estar al mig de la batalla política.

Ha sostingut que a Catalunya es porta informant de la situació política des del 2003, amb els inicis del nou Estatut i el consegüent "cansament" de la ciutadania, però que des de fa dos anys els mitjans de la resta de l'Estat s'han adonat que existia un problema català.

S'ha tornat a mostrar contrària als blocs electorals durant la campanya política i ha lamentat que, un cop no es va arribar a un acord per a una llei electoral catalana, semblava una "quimera" que s'eliminessin.

CANVIS EN EL PERIODISME

En la seva conferència, Terribas ha repassat també els principals canvis que ha viscut la professió periodística en els últims temps, en el qual, segons ella, ha variat el "com es comunica" i s'ha transformat el paper del periodista.

Ha afirmat que molts periodistes s'han convertit en marca, amb la potenciació que han donat les xarxes socials i la reducció de l'espai entre l'emissor i el receptor, i ho ha exemplificat en els pròxims projectes de diaris digitals de Pedro J.Ramírez i José Antich.

Respecte a les tertúlies en els mitjans, ha assegurat que és un format sensacional que ha d'evitar ser sensacionalista, per la qual cosa, després d'assegurar que n'hi ha moltes, ha advocat per establir-hi menys pressió i dotar-les de tranquil·litat i no que sigui només "un generador de clics de polèmica".

Terribas ha remarcat que la crisi ha coincidit també amb un canvi tecnològic, en què les redaccions han passat a ser multicanal, però ha subratllat l'element negatiu que hagin perdut el "diàleg intergeneracional" entre periodistes, que ha suposat una menor capacitat de perspectiva històrica.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés