Actualitzat 02/06/2015 15:32

Un "hipnòtic" Bill Viola interactua amb Santa Maria de Taüll al MNAC

Una pieza de videoarte de Bill Viola dentro del MNAC
Foto: EUROPA PRESS

El museu entaula un "diàleg contemporani" amb peces de videoart de la Sorigué

   BARCELONA, 2 Juny (EUROPA PRESS) -

   Una "hipnòtica" vídeoinstal·lació de Bill Viola interactua amb el romànic de Santa Maria de Taüll al Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC) en el marc d'una iniciativa amb la Fundació Sorigué dins del Festival Loop.

   Així ho ha explicat el comissari del projecte expositiu 'L'inconscient pictòric', Javier Panera, que ha destacat el diàleg establert per la peça 'The Return' d'un de les grans icones del videoart actual amb el romànic de Taüll a través d'un personatge que ve de la foscor.

   Dins de la iniciativa, una dotzena de peces de videoart de la col·lecció de la Fundació Sorigué entaulen un "diàleg contemporani" amb obres del romànic, modernisme i impressionisme del museu, com ha celebrat el director del MNAC, Pepe Serra.

   Serra s'ha mostrat molt content amb el projecte que ha disseminat pel museu 12 instal·lacions de videoart que es podran veure intercalades en les col·leccions fins al 30 d'agost.

   L'objectiu és "propiciar diàlegs inesperats i millorar la comprensió de l'art antic i valorar l'actual", ha explicat el comissari de la iniciativa, sorgida d'un projecte iniciat fa dos anys que ha cristal·litzat gràcies a l'entrada de la directora de la Fundació Sorigué, Anna Vallès, en el patronat del MNAC fa tres mesos.

   El projecte constata la vinculació del cinema i el vídeo art amb la pintura, i, en aquesta línia, mostra com videoartistes de la talla de Mat Collishaw, Marc Brambilla, Ger Van Elk, Jacco Olivier, Marina Alexeeva i Gregory Scott "utilitzen la història de l'art com una caixa d'eines" per a les seves creacions, ha indicat el comissari.

   Un dels casos més solemnes és el de la peça de gran format 'The end of innocence' de Mat Collishaw, que mostra els retrats que Velázquez i Francis Bacon van fer del papa Inocencio X amb la intercalació d'una cortina digital presa de Matrix, que genera efectes gairebé abstractes.

"PUNTILLISME EN MOVIMENT"

   El cas més evident ho protagonitza la peça puntillista en moviment 'Birds flying a drawing' de Ger van Elk, que en aquest cas dialoga amb Santiago Rusiñol: "Els punts floten a l'aire com una bandada d'ocells que posa al puntillisme en moviment".

   D'obres de gran format, també destaca la de Marc Brambilla 'Civilization' que entremescla art culte i art popular després d'una mirada molt pictòrica que parla de la "inflació informativa i de la circulació promíscua d'imatges i sons", ha indicat el comissari.

   Per a la directora de la Fundació Sorigué, la col·laboració amb el MNAC serà la primera de tantes, i ha celebrat el diàleg prolix que entaulen les dues col·leccions.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés