Publicado 18/06/2020 18:44

El futur codi de circulació d'Andorra regula patinets i endureix sancions

La carretera CG2 arribant a la rotonda del Quilmetre 0, d'on surten les principals vies interurbanes d'Andorra
EUROPA PRESS

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 18 juny (EUROPA PRESS) -

El futur codi de circulació d'Andorra introdueix la regulació dels patinets i altres vehicles de mobilitat personal i endureix determinades sancions, segons la presentació del projecte de llei realitzada aquest dijous pel ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Torres.

L'objectiu és actualitzar el codi i adaptar-ho a l'actualitat: una novetat destacable és la regulació dels patinets, que no podran circular per les voreres i espais d'ús exclusiu per a vianants.

Ser obligatori l'ús del casc en les vies interurbanes i sempre pels menors de 16 anys i hauran d'adequar la velocitat a les vies d'ús compartit amb els vianants, que sempre tindran prioritat en carrils compartits.

Aquest tipus de vehicle de mobilitat personal haur de circular per la dreta i comptar amb sistema de fre i senyals acústics i lumíniques; també hauran d'equipar-se amb llum blanca davant i vermella darrere les bicicletes per circular a la nit.

Els ciclistes tindran prioritat en els carrils bici i quan, circulant en grup, el primer hagi iniciat un encreuament o entrat en una rotonda; els autombils hauran de deixar una distncia d'1,5 metres per avanar-les i ho podran fer en línia contínua.

El text del nou codi de circulació entrar a trmit parlamentari prximament perqu pugui ser aprovat al setembre i pugui entrar en vigor a la fi d'aquest mateix any.

"ASPECTES RELLEVANTS"

Els "aspectes rellevants" assenyalats a la presentació del nou codi de circulació, inclouen l'ús obligatori del cinturó de seguretat tant per al conductor com per als ocupants, o que l'acompanyant en un ciclomotor o motocicleta ha de ser major de set anys --fins ara es permet que tinguin cinc anys--, i el conductor ha de ser major d'edat.

En relació amb els controls d'alcoholmia, també es faran a ciclistes i conductors de patinets, que no podran superar els 0,5 g/l; per al transport de mercaderies perilloses o amb una massa mxima autoritzada superior als 3.500 kilograms, en servei d'urgncia i transport públic o privat de passatgers, la taxa ser de 0,0 g/l.

També es modifica la tipologia de les sancions i s'estableixen tres categories: lleus -amb multes de fins el 100 euros--, les greus --d'entre 101 i 200 euros--, i les molt greus -les multes oscillessin entre els 201 i els 400 euros, i es preveuen quantitats superiors per a "supsits especials".

En aquest sentit, per excés de velocitat, en els casos més greus la multa ser de 400 euros més altres 60 euros per cada 10 km/h d'excés.

Torres ha destacat que el projecte compta amb la collaboració de diferents actors, com els departaments de circulació dels Comuns --ajuntaments--, el Cos de Policia, i diferents departaments i rees del Govern com a Mobilitat, Salut, Medi ambient i Protecció Civil.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés