Publicat 27/09/2016 17:53

La Diputació de Barcelona se suma al projecte Escola Nova 21 que tindrà mig miler d'escoles

Dipu Escola Nova 21
EUROPA PRESS/REMITIDO

Es crearan xarxes territorials en les que les escoles compartiran els seus processos

BARCELONA, 27 set. (EUROPA PRESS) -

La Diputació de Barcelona s'ha convertit en promotor del projecte d'escola avançada Escola Nova 21, una iniciativa a la qual s'han demanat sumar 456 centres educatius, i ajudarà a crear una cinquantena de xarxes territorials en les quals les escoles del programa compartiran els seus processos i experiències.

El programa Escola Nova 21 és una aliança de 26 centres educatius que ja realitzen pràctiques educatives avançades i entitats com el Centre Unesco de Catalunya, la Fundació Jaume Bofill, la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i l'Obra Social La Caixa que vol establir les bases d'un sistema educatiu avançat.

Tot i que inicialment es va fer una crida per seleccionar 200 centres candidats, els 456 que han demanat formar part tindran cabuda en la iniciativa, i d'ells 30 seran seleccionats el desembre per protagonitzar la prova pilot de tres anys en la qual rebran acompanyament i formació, han explicat aquest dimarts en roda de premsa la presidenta de la Diputació, Mercè Conesa, i el director del programa i del Centre Unesco de Catalunya, Eduard Vallory.

L'acord entre la Diputació i Escola Nova 21 permetrà incorporar un nou model de xarxes locals d'innovació compartida distribuïdes territorialment, en què cada xarxa estarà formada per fins a deu centres en el qual compartiran els seus processos de transformació i experiències.

Conesa ha assegurat que la incorporació de la Diputació al programa es concretarà en una aportació d'entre 100.000 i 150.000 euros per acompanyar la fase de creació de les xarxes locals, en què en cadascuna haurà un tècnic municipal.

Vallory ha explicat que, malgrat l'augment d'escoles candidates, es manté el calendari i a partir de desembre una mostra representativa de 30 centres començarà un 'mentoring' durant tres anys, una selecció en la qual es tindrà en compte la distribució territorial, el perfil socioeconòmic i la titularitat.

La resta d'escoles es dividiran en xarxes territorials de fins a deu centres, on s'oferiran metodologies i suport tècnic als col·legis, tot i que encara està per concretar el disseny d'aquestes xarxes i veure com les escoles del pla pilot poden compartir també les seves experiències.

Vallory ha sostingut que les escoles han d'estar en permanent actualització i que en el canvi del model educatiu els ajuntaments tenen un "paper determinant".

UN 78% DE BARCELONA

Dels 456 centres que formaran part de la iniciativa, el 78% són de les comarques de Barcelona, el 8% de les de Girona, el 8% de les de Tarragona i el 6% de les de Lleida, i la iniciativa treballa amb l'Ajuntament de Barcelona i el Consorci d'Educació de Barcelona per desenvolupar un model de xarxes que respongui a l'especificitat de la ciutat.

Per escola avançada s'entén aquella que té un propòsit de generar competències per a la vida, un sistema per mesurar l'abast de les mateixes, pràctiques d'aprenentatge fonamentades en el coneixement existent, i una organització dirigida a l'aprenentatge dels alumnes, que actualitza l'acció educativa i interactua amb l'entorn.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés