Actualitzat 19/03/2015 14:00

El CAC defensa les televisions locals catalanes com un dels "béns més preuats"

X.Abelló, F.Cano, S.Vicente, R.Loppacher, J.Cal y A.Martí, en Fòrum CAC
Foto: EUROPA PRESS

Dues associacions d'emissores privades s'uniran per tenir "una sola veu"

BARCELONA, 19 Mar. (EUROPA PRESS) -

El president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, ha defensat aquest dijous les televisions locals com un dels "béns més preuats" del sistema de comunicació català, i ha advocat per la seva potenciació.

   En una nova edició del Fòrum de la Comunicació dedicat a la televisió local, ha remarcat que el seu element fonamental és la proximitat, i ha ressaltat que ja no són "estrictament" televisions locals ja que tenen una oferta multiplataforma.

   Malgrat que de les 96 televisions locals previstes en el pla de la TDT, actualment només n'emeten 52 --11 públiques i 41 privades--, s'ha mostrat "esperançat" amb el futur per la necessitat que hi hagi una informació local en el món globalitzat.

   Alguns dels ponents en el fòrum, com el director d'Esplugues TV, Frederic Cano, i el de la tarragonina TAC12, Xavier Abelló, han assegurat que el mapa es va configurar amb aquest número "impossible" d'emissores perquè el sector també ha demanat el màxim nombre de canals.

   En aquest sentit, el director de Televisió de Girona, Àlex Martí, ha recordat que dels quatre canals del múltiplex del Gironès, els dos públics no es van arribar a posar en marxa perquè els altres dos privats ja cobreixen la funció de servei públic.

   El director de Lleida TV, Joan Cal, ha remarcat que la televisió local catalana és diferent de la de la resta de l'Estat, amb continguts de proximitat, la seva vocació de servei públic i la identificació amb el territori i una manera d'entendre la realitat.

   Des de BTV, el seu director, Sergi Vicente, ha fet una defensa de la voluntat de servei públic dels canals locals, i ha advocat per la innovació i incorporar les novetats tecnològiques, la participació i la proximitat.

   Vicente ha explicat que cal començar a "superar el marc mental" de la pantalla de televisió, ja que la frontera entre ràdio, televisió i internet cada vegada serà més difusa i serà tan important el televisor com la pantalla del mòbil.

   Els directors de televisions locals han remarcat l'impacte que ha tingut la crisi econòmica, ja que va començar només dos anys després que s'aprovés el pla de la TDT sense temps per consolidar-se, i ha tingut conseqüències en els ingressos, de la facturació i les plantilles dels mitjans.

   Cano i Cal han anunciat que les dues associacions que presideixen --l'Associació de Mitjans de Proximitat i l'Assocació Catalana de la TDT local--, que engloben 26 dels 41 canals privats, s'uniran aviat per tenir "una sola veu".

   Cal ha destacat que es dirigeixen cap a l'"agrupació d'esforços" amb aquesta unió, de la qual encara no s'ha decidit el nom, i que el president del CAC ha assenyalat que ha de servir per reforçar la televisió local catalana.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés