Publicat 21/06/2019 12:10

El 80% de l'alumnat amb discapacitat diu que "ser diferent" desencadena el 'bullying'

Bullying'
PIXABAY

MADRID, 21 juny (EUROPA PRESS) -

El 79,5% de l'alumnat amb discapacitat indica que "ser diferent" és un factor desencadenant per patir assetjament escolar, i el professorat assenyala que "el silenci de les víctimes" és una de les principals barreres per solucionar aquest problema, segons revela l'estudi 'Acoso y ciberacoso escolar en alumnado con discapacidad' que ha presentat aquest dimecres la Fundació ONCE i el CERMI.

L'estudi indica que els cursos en qu es registra més proporció d'assetjament són el primer cicle d'Educació Secundria (40%) i el segon d'Educació Primria (37%), i que les burles, l'allament i el rebuig són les modalitats de violncia escolar més freqüents (8 de cada 10 casos). Així mateix, l'alumnat víctima de ciberassetjament ho ha estat, sobretot, per rebre comentaris desagradables a través de WhatsApp (18,8%) i Facebook (10,3%).

Així mateix, 8 de cada 10 professionals de l'mbit educatiu pensa que "el silenci de les víctimes" és una de les principals barreres per solucionar les qüestions relacionades amb l'assetjament. Més de la meitat dels professionals de l'mbit educatiu (el 57,5%) són coneixedors de la situació perqu els ho ha explicat un company de l'alumne o perqu ha estat la mateixa víctima qui ho ha confessat (56,9%).

"Molts dels nens afectats diuen no saber qu fer ni com sollicitar ajuda davant d'aquests fets i, per aix, callen", ha assenyalat la directora de Formació i Ocupació, Operacions i Transformació de la Fundació ONCE, Sabina Lobato, qui ha presentat l'informe. També ha afirmat que "hi ha els qui s'allen, miren d'evitar l'enfrontament, i hi ha els qui ho expliquen a pares i amics, que són les persones a les quals tenen més confiana".

L'estudi afegeix que les reaccions més freqüents dels nens que pateixen assetjament són l'empitjorament de les notes (31,3%), el descens de la motivació per a assistir a classe (57,8%), l'increment de la tristesa (62,55%) i les "ganes de plorar" (53,6%). En aquesta línia, la directora executiva del CERMI, Pilar Villarino, ha indicat que aquest problema "preocupa com a societat".

És per aix que tant el CERMI com la Fundació ONCE han exposat una srie de recomanacions entre les quals figuren promoure la cooperació entre les famílies afectades, els ens i les organitzacions. "Necessitem més aliances", ha postillat Villarino. "És important fomentar l'empoderament de l'alumnat i pensar en la prevenció i anticipació per reaccionar i rebutjar aquestes conductes d'assetjament, que ningú no es quedi mirant sense fer res", ha dit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés