Publicat 10/02/2015 15:17

42 alumnes d'ESO catalans deixen les proves en blanc per protestar i 37 no hi acudeixen

Alumnos en clase
GVA/JLBORT

Suposen el 0,11% del total de 66.520 alumnes que realitzen l'examen de quart d'ESO

BARCELONA, 10 febr. (EUROPA PRESS) -

Un total de 42 alumnes han deixat en blanc les proves de competències bàsiques de llengua catalana i matemàtiques que realitza la Generalitat a quart d'ESO i 37 no s'han presentat a l'examen com a mesura de protesta, han informat fonts de la Conselleria d'Ensenyament a Europa Press.

Segons Ensenyament, els 37 estudiants que no s'han presentat hauran de fer igualment aquests exàmens, i els que han optat per respondre en blanc hauran de repetir la prova, ja que per primer any és "obligatòria", segons consta en les instruccions de començament de curs en relació amb aquesta avaluació externa.

El total de 79 estudiants suposen un 0,11% del total de 66.520 alumnes catalans que s'han examinat de les competències bàsiques, una avaluació que realitza la Generalitat des de fa quatre cursos, i que l'any passat ja van ser boicotejades per uns 200 estudiants.

El Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) ha convocat per a aquest dimarts i dimecres un boicot sota el lema 'Contra la incompetència, la desobediència', i ha publicat una guia d'insubmissió en la seva pàgina web, en què defensen una educació pública i de qualitat.

En declaracions a Europa Press, el portaveu del SEPC Luca Reventós ha considerat "una xifra positiva" el nombre d'alumnes insubmisos, perquè han aconseguit que no faci la prova el 100% de l'alumnat, tot i que espera que aquest dimecres secundin la insubmissió més joves.

Segons ha dit, ja s'esperaven un seguiment menor que en el curs passat per l'advertència llançada aquest dilluns per Ensenyament de l'obligatorietat de l'examen: "Hi ha hagut més pressió sobre els alumnes, que s'han sentit més coaccionats a fer les competències".

El SEPC rebutja les proves de competències bàsiques perquè, en ser externes, "posen en dubte el criteri avaluador dels mateixos centres", i també defensa el boicot com a mesura de protesta contra les retallades i les polítiques d'austeritat a Catalunya, Espanya i la UE.

Segons la seva opinió, tot i que Ensenyament no publiqui els resultats dels centres, sí que suposa una "divisió" entre els que obtenen bones i males notes, i ha lamentat que això no es tradueix en una millora de les condicions a les aules més desafavorides, on hi ha massificació i precarietat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés