Publicat 17/02/2014 17:16

El port de Barcelona assegura que el debat sobiranista no condiciona inversions estrangeres

El presidente del Puerto de Barcelona, Sixte Cambra
EUROPA PRESS

Insisteix que l'enclavament portuari té autonomia econòmica i financera

BARCELONA, 17 febr. (EUROPA PRESS) -

El president del port de Barcelona, Sixte Cambra, ha assegurat aquest dilluns que el procés sobiranista de Catalunya no ha condicionat inversions d'empresaris estatals o estrangers al recinte portuari, ja que és un tema que ni tan sols ha sortit a les reunions i negociacions.

Així ho ha dit Cambra en la ponència 'port de Barcelona, una infraestructura al servei del país' celebrada al Barcelona Tribuna, fòrum promogut per la Societat Econòmica Barcelonina d'Amics del País, l'Associació Espanyola de Directius (AED) i 'La Vanguardia', i que ha estat presentada per l'advocat i pare de la Constitució, Miquel Roca.

"El port de Barcelona és un actiu estatal a Catalunya i el 100% de la seva operativa es gestiona amb recursos i equips del port, que té plena autonomia econòmica i financera i això no hauria de variar", ha asseverat Cambra.

"En els últims dos anys no m'he trobat amb aquest tema --una eventual independència de Catalunya-- sobre la taula a les reunions amb inversors estatals o estrangers per replantejar projectes al port", ha afegit, i ha afirmat que el recinte portuari compta amb entre 800 i 1.000 milions d'euros d'inversió privada permanentment.

Ha sostingut que el port de Barcelona porta el model de la col·laboració públic-privada "al límit", ja que en l'última dècada s'ha gestionat una inversió conjunta, repartida al 50%, d'uns 4.000 milions d'euros.

Ha defensat el sistema portuari estatal, malgrat que ha criticat la "rigidesa de la gestió", ja que resta competitivitat davant d'altres ports europeus que moltes actuacions i projectes necessitin informes vinculants de Ports de l'Estat abans que puguin sotmetre's al consell d'administració per ser aprovats.

El port de Barcelona va disparar el seu benefici fins a 74,7 milions d'euros el 2013 a causa d'ingressos extraordinaris de 24 milions, sense els quals el resultat net ha pujat als 50,7 milions, un 17,3% més si es compara amb els 43,2 milions de guanys de l'any anterior.

Alhora, el volum de negoci es va situar sobre el 158,9 milions --el port de Barcelona és l'enclavament que més aporta a Ports de l'Estat i suposa un 16% del total--, i pel que fa a tràfics, es van gestionar 42,4 milions de tones.

Roca ha defensat el paper de Cambra com a president del port per haver aconseguit que es desencallessin els accessos ferroviaris i viaris en un "clima no propici", en al·lusió a la crisi, i ha sostingut que això ha estat fruit d'una gestió intel·ligent per part de l'Autoritat Portuària de Barcelona.

CREUERS

El port de Barcelona ha rebut al voltant de 2,6 milions de creueristes el 2013, un 8% més, de manera que s'aproxima al rècord històric aconseguit el 2011 i es consolida com el primer port de creuers d'Europa i de la Mediterrània, mentre que ocupa el quart lloc en el rànquing mundial, només precedit pels tres grans ports de l'Estat de Florida.

Preguntat per si de cas l'enclavament portuari té algun objectiu com a sostre de creueristes i si té les infraestructures necessàries per poder aconseguir-ho, ha sostingut que ara el repte és la consolidació i la fidelització d'aquest tipus de passatge, i per a això les instal·lacions tenen dos terminals al World Trade Center i quatre al moll Adossat, a més de l'ampliació de la terminal de Carnival, sense descartar-ne la construcció d'una altra nova més endavant.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés