Actualitzat 07/01/2015 13:17

El petit comerç català preveu créixer un 4% i facturar 850 milions durant les rebaixes d'hivern

Antoni Furest y Miquel Àngel Fraile
Foto: EUROPA PRESS

BARCELONA, 7. (EUROPA PRESS)

El petit comerç català preveu créixer entre un 2% i un 4% i facturar prop de 850 milions d'euros durant les rebaixes d'hivern, que arrenquen oficialment aquest dimecres dia 7 de gener, si bé molts establiments, especialment de grans marques com Inditex, Mango o H&M, les van decidir avançar el passat divendres dia 2 emparant-se en la llei estatal després de la suspensió de la catalana per part del Tribunal Constitucional (TC).

   Així ho han explicat aquest dimecres en roda de premsa el secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), Miquel Àngel Fraile, i el president del Gremi de Comerç Tèxtil (GremiTex), Antoni Furest, que han sostingut que la despesa mitjana per persona oscil·larà entre els 80 i els 100 euros, i els descomptes de sortida seran d'entre el 30% i el 40% en sectors com la moda, complements i equipament per a la llar.

   Tant Fraile com Furest han tret importància a l'impacte del fet que diversos comerços avancessin les rebaixes, ja que ho han qualificat de "residual", i han afegit que el 95% dels negocis han respectat el dia 7 de gener com a dia de començament oficial de la temporada.

   "Sempre hi ha un impacte, pors i inseguretats quan el local del costat penja el cartell de rebaixes", ha reconegut Furest, qui ha afegit que la majoria de comerços catalans han realitzat promocions interessants durant els dies previs de la campanya, si bé no han assolit rebaixes tan potents com les que el client pot trobar a partir d'aquest dimecres.

   La normativa catalana preveu dos períodes de rebaixes, del 7 de gener al 6 de març i de l'1 de juliol al 31 d'agost, si bé la seva suspensió per part del TC després d'admetre a tràmit un recurs del Govern espanyol permet als comerciants d'emparar-se en la llei estatal, molt més liberalitzadora i que permet fer rebaixes en qualsevol temporada de l'any.

   "El 95% de les botigues no tenen marge per estar tot l'any amb rebaixes encobertes. Només les grans cadenes poden permetre's aquest luxe", ha sostingut Furest, mentre que Fraile ha confiat que el TC no suspengui definitivament la llei catalana.

   "Confiem que el TC aixequi la suspensió de la normativa catalana perquè si entra en el fons del tema, més enllà de temes polítics, no té sentit al·legar que trenca la unitat de mercat", ha considerat Fraile, que ha defensat que també a Europa cada país estableix la seva normativa pròpia.

   Alhora, tots dos han mostrat la seva preocupació per l'efecte de confusió que ha comportat davant del consumidor que els comerços hagin tingut la possibilitat aquest any de respectar la llei catalana o d'emparar-se en l'estatal, ja que el client no sap amb certesa quan s'inicien les rebaixes, si bé Fraile ha mantingut que el dia 7 "és una data màgica del calendari comercial" que serà molt difícil de substituir.

CAMPANYA DE NADAL

   Pel que fa a la campanya de Nadal, es preveia que aquestes festes fossin les millors en vendes per al comerç dels últims set anys, amb un increment d'entre un 2% i un 4%, i finalment la realitat s'ha materialitzat en les previsions més conservadores.

   Així, mentre el nombre de visites sí que ha augmentat un 4%, l'increment de la facturació s'ha situat en un 2%, a causa que els clients han crescut però l'import del tiquet de compra ha estat més reduït.

   El petit comerç català, que utilitza 323.000 treballadors, ha contractat aquest any 6.000 persones per fer front al repunt de la demanda que s'esperava en la campanya de Nadal, i segons Fraile es preveu mantenir aquesta xifra durant la campanya de rebaixes d'hivern.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés