Publicat 12/6/2020 13:25:06 +02:00CET

Motor.- Uns 500 treballadors d'empreses auxiliars de Nissan envolten la planta de Zona Franca

Els treballadors de les empreses auxiliars de Nissan envolten la planta de la Zona Franca de Barcelona, el 12 de juny de 2020.
EUROPA PRESS

Els "invisibles" de la multinacional japonesa reclamen els mateixos drets que els seus companys

BARCELONA, 12 juny (EUROPA PRESS) -

Uns 500 treballadors d'empreses auxiliars de Nissan, segons xifres de la Guàrdia Urbana de Barcelona, han envoltat el matí d'aquest divendres la seva planta en la Zona Franca, perquè no tanqui i per ser reconeguts en igualtat de condicions amb els empleats de la multinacional japonesa i poder defensar els seus llocs amb els mateixos drets.

"Tots som Nissan" han cridat reiteradament empleats d'empreses proveïdores i subcontractes de Nissan, com a Acciona, Gestamp, Lear, ISS, Magnètic-Marelli, Snop, Magna i Tachi-S, que empren a unes 1.200 persones.

Els 'invisibles' de la multinacional japonesa han format una cadena humana al voltant de la fàbrica a partir de les 10 del matí i, més tard, s'han concentrat enfront d'una de les seves entrades, on han reclamat que "sota el mateix sostre, els mateixos drets".

"Anem a fer visible als invisibles", ha defensat davant els concentrats Walter Massaro, un dels portaveu de la Coordinadora de Proveïdors i Subcontractes de Nissan, convocant de la protesta d'aquest divendres.

La protesta, a la qual també han assistit treballadors de Nissan per solidaritzar-se amb els seus companys de fàbrica, ha acabat sobre les 12.30 hores, després que els manifestants hagin tallat durant deu minuts el trànsit.

"COLZE A COLZE"

En declaracions a Europa Press, Begoña, empleada de 51 anys d'Acciona, ha explicat que treballen "colze a colze" amb els de Nissan, fent moltes funcions, com, per exemple, portant material a la línia de producció.

Ella porta treballant 15 anys a la fàbrica de la Zona Franca i, al costat del seu marit, treballador de Nissan, veuen poques esperances sobre què fer si tanca, amb una hipoteca per pagar i el seu fill encara estudiant.

Una altra empleada d'Acciona, Aroa, que porta 11 anys en l'empresa, reclama tenir les mateixes condicions que els seus companys de Nissan, amb els quals ha estat treballant junts en la línia de motors.

Marc, de Tachi-S, s'encarrega de calcular quantes persones fan falta per a la producció de la seva empresa, que es dedica a fer seients per a Nissan: han passat de muntar 240 cotxes al dia fa dos anys a ara fer 130 cotxes al dia.

"Si es van, ens fan fora a tots", resumeix Marc, que porta uns tres anys treballant per a aquest proveïdor japonès i que ara està en vaga.

"GAIREBÉ TOTA LA VIDA"

Consolo, de 43 anys, porta "gairebé tota la vida" en la planta de la Zona Franca de Nissan, fabricant peces de cotxe en Gestamp, una de les empreses auxiliars de la multinacional.

Treballa en Gestamp al costat del seu marit i sap que el tancament de Nissan serà un dur cop perquè és el major client de la seva empresa: "Ens afectarà molt".

Consuelo pensa en les moltes famílies que es quedaran sense treball i ho veu "bastant malament", sobretot, tenint en compte que, més enllà de Nissan, les coses tampoc estan molt millor per treballar.

EFECTE EN CADENA

La Coordinadora de Proveïdors i Subcontractes de Nissan ha convocat aquesta protesta per advertir de l'efecte en cadena per a l'economia de l'àrea metropolitana el tancament de les plantes a Barcelona i reclamar un pla de reindustrialització per garantir les ocupacions actuals i oferir un futur laboral al Baix Llobregat (Barcelona).

Es va fundar fa quatre anys per aconseguir l'equiparació dels seus empleats amb els de la multinacional, amb els quals treballen en la mateixa línia de producció de la Zona Franca però tenen diferents condicions laborals.

Contador