Publicat 14/01/2015 11:27

El mercat americà supera gairebé el 60% dels ingressos Hispasat el 2014

Elena Pisonero (Hispasat)
EUROPA PRESS

BARCELONA, 14 gen. (EUROPA PRESS) -

El mercat americà --sobretot l'Amèrica Llatina-- ja té un pes en els ingressos d'Hispasat de gairebé el 60% al tancament del 2014, respecte del 55,6% del 2013, segons ha explicat aquest dimecres la presidenta de la companyia, Elena Pisonero, que ho ha atribuït al gran esforç comercial que va fer l'empresa l'any passat a la zona per captar nous clients i en nous països.

En unes declaracions a la premsa després d'haver donat una conferència a Esade titulada 'Referència per al creixement', ha destacat que el sector dels satèl·lits és anticíclic i, per tant, ara ha arribat l'"ajust sever" d'ingressos, però Hispasat està incidint a guanyar eficiència per minimitzar l'impacte en els beneficis, i augura que el 2015 serà un any sense grans sobresalts.

Pisonero ha reconegut el risc de volatilitat i l'impacte dels tipus de canvi entre l'euro i el dòlar pel gran pes d'Amèrica en la facturació, de manera que la fortalesa de l'euro perjudicava el compte de resultats, mentre que la depreciació des de l'últim trimestre del 2014 ara juga a favor.

En la seva conferència, centrada en les claus per impulsar el creixement econòmic a Espanya, ha destacat especialment dos elements: la necessitat d'una dimensió empresarial més gran i la d'aprofitar els avenços tecnològics.

Ha lamentat que el 95% de les empreses espanyoles tenen menys de 10 treballadors --la mitjana nacional és de cinc per companyia--, i ha opinat que no només cal pensar en l'autoocupació, sinó que això ha de ser un punt de partida i després buscar socis i créixer per "crear un projecte més complet perquè serà més guanyador".

"Cal aprofitar els talents a la xarxa i en clau digital", ha sostingut, i ha argumentat que tot que és el digital no afecta solament els qui es dediquen al negoci digital, sinó a tots, i que la transformació digital no suposa únicament invertir en tecnologia, sinó també un canvi cultural per aprofitar al màxim el seu potencial.

"Hi ha canvis i disrupcions que vénen del món digital que canviaran la manera de fer negocis. Si Google llança globus sonda a l'Àfrica per oferir cobertura, això ho podia haver fet jo també; una altra cosa és si no m'interessa per rendibilitat; ja veurem el compte de resultats de Google, però aquest és el nostre problema, és la competitivitat", ha exemplificat.

MERCAT ÚNIC EUROPEU

També ha advocat per avançar al mercat únic europeu --que ha qualificat encara de massa fragmentat respecte als competidors internacionals a Amèrica i l'Àsia-- i per la formació contínua per respondre a les noves necessitats i coneixements, ja que "de feina, n'hi ha, però ha canviat el perfil que es demanda i no es troben els candidats adequats, aquest és el drama".

El president d'Abertis --accionista majoritari d'Hispasat--, Salvador Alemany, que ha acudit a la conferència com a públic, ha recordat en el torn de preguntes la seva petició de canvis fiscals "amb visió a llarg termini" per afavorir que hi hagi empreses tractores i que la normativa no freni el creixement empresarial, ja que els incentius desapareixen quan augmenten de mida.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés