Descarta fer-ho amb el PSC, ERC i la CUP i nega que ella i Vox siguin extrema dreta
GIRONA, 24 abr. (EUROPA PRESS) -
La candidata d'Aliana Catalana (AC) per Girona a les eleccions al Parlament, Sílvia Orriols, ha expressat la seva disposició a parlar amb Junts+ si necessitessin el seu suport en el ple d'investidura, que ha condicionat a treballar per una declaració unilateral d'independncia (DUI) i un control "estricte" de la immigració.
"Amb Junts, és el que diem, estaríem oberts a parlar-hi per sempre condicionat a aquestes mesures que ens permetessin garantir la seguretat i la pervivncia dels valors occidentals a casa nostra", ha explicat en una entrevista a Europa Press.
Després d'insistir que els vots d'AC no seran de franc, la també alcaldessa de Ripoll (Girona) ha explicat que defensen la necessitat de tenir un estat catal i de fer-ho de manera unilateral, per la qual cosa no investiran cap president que no es comprometi a lluitar per una DUI: "Res de repetir referndums ni de repetir independncies de 8 segons", ha dit en referncia al candidat de Junts+, Carles Puigdemont.
En no contemplar la possibilitat de pactar amb cap formació que defensi Espanya o la "submissió" de Catalunya a l'Estat, la també alcaldessa de Ripoll (Girona) ha descartat poder obrir negociacions amb el PSC, ERC i la CUP.
Segons Orriols, els republicans són un partit "clarament espanyolista, per la qual cosa qualsevol conversa estaria automticament descartada perqu tota la subordinació que ha demostrat en els darrers anys la invalida per encapalar cap projecte" que permeti avanar cap a la independncia.
INDEPENDNCIA UNILATERAL
Després d'assegurar que cal tornar a donar arguments als ciutadans independentistes, ha defensat que, juntament amb la mobilització popular, ha d'haver-hi determinació política "per finalitzar el procés amb xit i garantir que aquesta independncia no sigui efímera i acabi amb la restitució de l'estat catal i amb l'acceptació per part de diferents pasos estrangers d'aquest procés".
De fet, opina que Puigdemont va frenar la DUI el 2017 perqu estava "sol, ni els del seu partit li van fer costat", un suport que creu que tampoc no té ara per part del seu partit, el qual acusa d'estar fent servir el seu nom i imatge per aconseguir vots.
MORATRIA
Per Orriols, cal exercir un control fronterer perqu considera que Catalunya no pot continuar assumint més immigrants: "Cal una moratria immigratria fins que hgim pogut assimilar els que tenim aquí i identificar quins han entrat de manera irregular per poder-los repatriar".
Defensora de la contractació en origen i contrria a la reagrupació familiar, ha demanat prioritzar els drets i interessos dels catalans i garantir-ne la seguretat, i ha negat que sigui d'extrema dreta ni extremista "de res".
Tampoc no creu que Vox sigui una formació d'extrema dreta, un concepte que assegura que es fa servir "per desacreditar opcions polítiques" que no agraden.
LLENGUA I FINANAMENT
Sobre l'ús del catal, creu que s'ha anat residualitzant per les "onades immigratries massives i invasives que no han tingut la voluntat d'integrar-se" a Catalunya, per la qual cosa ha apellat l'administració a garantir la supervivncia de la llengua i garantir-ne l'oficialitat única en un eventual estat catal.
En preguntar-li si Catalunya necessita un nou finanament, ha apuntat que la millor negociació sobre aquesta qüestió és "restituir l'estat catal perqu l'Estat espanyol roba i saqueja el 30% dels impostos" que paguen els catalans.
Sense pronunciar-se sobre quants escons aspiren a obtenir en els comicis, ha avisat que la seva formació té "molt vot ocult", per la qual cosa veu complicat precisar l'abast dels resultats que poden obtenir.