Actualitzat 12/12/2018 19:10

Gortázar (CaixaBank) adverteix que les fusions bancàries poden ser un "fre o un al·licient"

Gonzalo Gortázar
CAIXABANK - Archivo

MADRID, 12 des. (EUROPA PRESS) -

El conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, creu que les operacions corporatives com les fusions bancàries poden ser un al·licient per al negoci, però també un fre, segons ha posat de manifest durant la seva intervenció en el 14ena Trobada del Sector Bancari organitzat per EY i el IESE a Madrid.

En la seva opinió, el panorama digital requereix que les entitats accelerin els seus processos de canvi i adaptació al nou entorn, per la qual cosa un procés de consolidació pot suposar "una distracció i una distracció" durant un llarg període de temps.

En aquest sentit, l'entrada de les 'fintech' i la transparència sobre els preus posarà a la indústria bancària en una situació de pressió a la baixa dels seus marges, la qual cosa se suma als tipus d'interès negatius.

"Els clients van molt de pressa i els nous entrants sí que tenen aquesta velocitat, hem de posar l'èmfasi en com anar més ràpid i fins i tot avançar-se a allò que volen els clients. Dedicar el temps a integrar una entitat treu temps de fer altres coses, i integrar i transformar alhora és molt complex", ha reconegut.

En el costat contrari, ha assenyalat que si algunes entitats veuen que "no arribaran soles en el viatge" en aquest context de "pressió", es s'enfrontaran a la necessitat de reduir radicalment la base dels costos, per la qual cosa una operació corporativa pot ser un element facilitador.

"Crec que és un fre i un al·licient al mateix temps", ha indicat el directiu, que, en qualsevol cas, ha assegurat que CaixaBank està centrada en el seu pla a tres anys, que passa per la transformació digital i el compromís amb la societat i en el qual no encaixa una operació corporativa.

Preguntat sobre la possibilitat d'internacionalitzar el seu banc mòbil, Imaginebank, el directiu ha assenyalat que actualment està centrat en el mercat espanyol i que, encara que pot internacionalitzar-se en algun moment, "no està ara damunt de la taula".

"És un grandíssim èxit perquè està en un país amb 14 milions de clients on entenem tot el que passa. Portar la mateixa tecnologia a un altre país dilueix aquest avantatge competitiu, veurem quin grau d'èxit tenen els altres quan d'altres entrin en el mercat espanyol", ha avançat.

MODEL FÍSIC I DIGITAL

Respecte a les principals línies del Pla Estratègic 2019-2021, Gortázar ha detallat que l'entitat apostarà per un model combinat d'oficines físiques i presència digital, perquè calcula que en 10 anys el 90% de la seva base de clients interactuarà digitalment amb el banc, però la seva vocació no li permet eliminar el contacte presencial amb el client.

"Mentre tinguem vocació de banca universal haurem de combinar la presència digital i la física, els dos elements són necessaris i no estem en una situació en la qual un model reemplaci l'altre, són complementaris", ha assegurat.

En aquest sentit, Gortázar ha explicat que sí que es reemplaçaran determinades operatives transaccionals de baix valor afegit com a operativa de caixa, transferències, xecs o consultes, però sense deixar de donar servei a les persones sense "capacitats digitals". "No volem deixar persones excloses, però hem de buscar maneres eficients", ha assenyalat.

D'aquesta manera, encara que l'entitat tancarà més de 800 oficines de les seves zones urbanes, crearà més de 300 "superoficines" centrades en el negoci d'atenció al client. Així, doblarà les seves oficines 'Store', més grans i tecnològiques, i mantindrà la xarxa rural en els propers anys amb "certa flexibilització" del model.

El conseller delegat de CaixaBank ha reconegut, al seu torn, que la creació d'oficines de més grandària tindrà un alt cost, però confia que milloraran els nivells de qualitat i productivitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés