Publicado 18/02/2015 19:30

Foment confirma la inversió de 220 milions pel tren llançadora a l'Aeroport del Prat (Barcelona)

Aeropuerto de Barcelona-El Prat
AENA

MADRID, 18 febr. (EUROPA PRESS) -

El secretari d'Estat d'Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, ha confirmat que el Ministeri de Foment i la Generalitat de Catalunya han tancat un acord per reprendre en els propers mesos les obres de la llançadora a les dues terminals de l'Aeroport del Prat, a Barcelona, en les quals el Govern espanyol invertirà 220 milions d'euros.

En declaracions al Congrés, Gómez-Pomar ha qualificat de "molt productiva" la reunió mantinguda aquest dimarts amb la Generalitat, que ha permès desbloquejar una sèrie d'esculls pendents.

D'una banda, s'ha definit el finançament del tren llançadora a l'Aeroport del Prat: el Ministeri es farà càrrec de la construcció de la plataforma des de l'estació del Prat fins a l'Aeroport, passant per les terminal 2 i 1, amb una inversió de més de 220 milions d'euros.

Segons ha explicat, aquesta inversió de Foment, que es farà a través de la societat Seipsa, "possibilitarà que la superestructura, el manteniment i l'operació ferroviària pugui sortir a una licitació i així construir un model de col·laboració pública i privada".

LA INVERSIÓ PÚBLICA GARANTEIX UN PROJECTE PRIVAT RENDIBLE

"Hi haurà un concurs on l'operador, amb els ingressos que obtingui de l'operació, haurà de cobrir els seus costos d'explotació, l'amortització de la superestructura (catenària, vies, etcètera), i haurà de pagar el manteniment --ha afegit--.

El que està possibilitant la inversió de Foment és que surtin els comptes per a un projecte rendible en termes de col·laboració público-privada, ja que "si no hi hagués aquest important apalancament públic, la taxa de rendiment de la Inversió (TIR) no donaria perquè hi hagués un concurs i per tant un adjudicatari que pogués gestionar aquest servei", ha exposat.

Pel que fa als terminis, confia a iniciar les obres en els propers mesos perquè només requereix "desbloquejar una adjudicació ja feta"; la Generalitat ha situat el començament de les obres a l'abril i el final, al 2018.

A la reunió es van adoptar també una sèrie de decisions en relació amb els accessos ferroviaris al Port de Barcelona, sobre els quals hi ha un conveni signat entre les diferents administracions amb algunes qüestions pendents de resoldre.

D'una banda, Foment assenyala que el Port de Barcelona ha d'emprendre part de l'obra ferroviària dins del domini portuari, per després fer una modificació demanial dels terrenys sobre els quals discorre la via de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) perquè sobre ells Adif pugui construir l'ample internacional (el tercer fil), i finalment una connexió fins a Can Tunis.

Això requereix la firma d'un conveni de finançament d'un conveni patrimonial, però ja s'ha resolt un primer tema complex.

Això sí, García-Pomar reconeix que Adif haurà de gestionar tres amples de via diferents: l'ample FEVE per a ferrocarrils de la Generalitat, el tercer fil o internacional, i l'ample ibèric, "la qual cosa requereix un treball de seguretat i d'enginyeria que cal anar resolent".

Pel que fa als terminis, tot depèn dels convenis que cal signar i que no hi hagi problemes d'ordre jurídic en la modificació demanial entre la Generalitat, FGC i Adif.

"Finalment, tot en marxa i amb terminis molt immediats per a la llançadora i amb un termini molt previsible a curt termini per a l'accés ferro-portuari", s'ha felicitat el secretari d'Estat.

RODALIES

Respecte la línia R-3 de Rodalies de Barcelona, ha indicat que s'està portant a terme la tasca d'establir via doble en determinats trams acordats amb la Generalitat.

"Som molt sensibles al funcionament de les Rodalies i estem molt a sobre dels problemes. Hi ha una comissió que es reuneix mensualment per analitzar les incidències i hi ha un acord per actuar en una sèrie de trams establint via doble i fer molt més fluid el trànsit en aquesta línia".

A més, Foment va comunicar a la Generalitat que dins d'aquest any es reprendran les obres de la carretera de circumval·lació B-40, coneguda com el quart cinturó.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés