Publicat 27/01/2015 14:11

Ferrmed lamenta els retards en el Corredor Mediterrani i exigeix que arribi fins a Almeria el 2017

VÍAS DEL TREN
EUROPA PRESS

Critica la falta de coordinació entre administracions i països

BARCELONA, 27 gen. (EUROPA PRESS) -

El president de l'associació per millorar la competitivitat de les empreses europees Ferrmed, Joan Amorós, ha lamentat els retards que s'estan produint en alguns trams del Corredor Mediterrani, i ha exigit a les administracions que el 2017 estigui llesta la connexió entre la frontera francesa i Almeria.

En declaracions als mitjans després de la inauguració d'una jornada entre administracions i actors que desenvolupen el corredor, Amorós ha explicat aquest dimarts que el termini d'arribar a València i Tarragona el 2015 està "sobrepassat", i que enviarà un informe al Ministeri de Foment en el qual es detallen els principals problemes de la infraestructura i un pla amb actuacions concretes per no acumular més retards.

En concret, s'ha referit a la connexió entre Barcelona i Perpinyà (França), amb "problemes tècnics" i una mala coordinació a les fronteres; al tram entre Castellbisbal i Martorell, en què els trens comparteixen vies amb alguns Rodalies, i el de Tarragona i Vandellòs, on la connexió encara funciona amb via única.

Sobre el tram entre Castellbisbal i Martorell, Amorós ha explicat que el Ministeri ha acceptat la proposta d'usar un antic túnel de Rodalies, que ja no s'utilitza, per transportar mercaderies.

Amorós ha culpat tant França com Espanya de no actuar amb la rapidesa suficient, però ha agraït que la Unió Europea hagi situat el Corredor Mediterrani entre les seves prioritats perquè "obliga" a aquests estats a destinar més recursos.

"RESPONSABLE ÚNIC"

Amorós també ha criticat "la falta de coordinació" entre les diferents administracions i països participants en el projecte, i ha reclamat que caldria crear un comitè internacional amb un representant estatal del Corredor Mediterrani.

El secretari d'Infraestructures de la Generalitat, Ricard Font, ha lamentat la dificultat per coordinar el desenvolupament de la infraestructura i ha assegurat que amb l'existència d'un "responsable únic" se solucionaria.

Segons el sotsdirector general d'Infraestructures i Transports del Govern, Pascual Villate, es tracta d'un projecte que no pot desenvolupar una única institució, i ha assegurat que el Corredor Mediterrani ha deixat de ser "un anhel per a, en un futur, convertir-se en la locomotora de l'economia espanyola", amb els 4.800 milions d'euros d'inversió que ha rebut del Ministeri de Foment en la legislatura.

L'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha remarcat que el Corredor Mediterrani generarà llocs de treball i activitat econòmica, i que permetrà "guanyar competitivitat" amb la resta del món.

El director general del port de Barcelona, José Alberto Carbonell, ha dit que la infraestructura servirà per a un millor desenvolupament, i ha recordat que aquest tipus de transport al port ha passat del 3% al 12% entre el 2008 i el 2014.

El secretari general del Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), Antoni Farré, s'ha mostrat optimista amb el desenvolupament del projecte, i ha instat a continuar trobant solucions conjuntes entre el sector públic i privat per resoldre els problemes que puguin sorgir.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés