Publicat 16/02/2015 14:49

Bonet insisteix que les marques 'Espanya' i 'Barcelona' són complementàries

Josep Lluís Bonet, Joaquim Gay de Montellà y Oriol Amat
EUROPA PRESS

"El país ha d'aprendre a vendre. Italians i francesos ens donen una pallissa"

BARCELONA, 16 febr. (EUROPA PRESS) -

El president de Freixenet i del Fòrum de Marques Espanyoles Famoses, Josep Lluís Bonet, ha insistit aquest dilluns que les marques 'Barcelona' i 'Espanya' són "complementàries" i necessàries en l'aventura internacional de les empreses.

"Europa, Espanya, Catalunya i Barcelona. Totes elles són complementàries. Cal jugar en cada moment amb la que convingui", ha sostingut en la seva conferència 'La contribució de les empreses espanyoles a l'exterior', celebrada al Foment del Treball i organitzada amb l'Associació Catalana de Comptabilitat i Direcció (Accid).

En el cas de la marca 'Barcelona', el també president de Fira de Barcelona ha destacat que aquesta institució ha col·laborat molt perquè la ciutat aconsegueixi aquest potencial, i que prova d'això són els 90.000 congressistes "de luxe" que viatjaran la primera setmana de març pel Mobile World Congress (MWC).

Pel que fa a la marca 'Espanya', ha dit que ha millorat molt, remetent-se als 65 milions de turistes internacionals que van visitar el país el 2014 i a les xifres d'exportacions: "Ha passat de no ser ningú a ser algú".

NO VENDRE A PREU TIRAT

Ha criticat que se segueixin exportant a granel alguns productes espanyols, com el vi i l'oli, ja que la internacionalització de qualitat és l'exportació amb marca: "El país ha d'aprendre a vendre, perquè no en sap. Els italians i els francesos ens donen una pallissa pel que fa a comercialització".

"Els espanyols tenim, a vegades, un complex d'inferioritat i una mania de vendre a preu tirat", ha lamentat, i ha afegit que les vendes amb marca suposen el 40% del PIB, el 45% de les exportacions i el 33% del total de la feina, unes xifres que han millorat respecte a fa uns anys, però que han de seguir augmentant.

FALTA ESTAR A ÀSIA I ÀFRICA

Ha aprofundit que les empreses espanyoles han arribat tard a la internacionalització, tot i el seu potencial a Europa i Iberoamèrica: "Hi ha llocs del món que no saben qui som. La nostra presència a Àsia és insignificant i a l'Àfrica està tot per fer".

A Espanya hi ha 2.600 multinacionals, de les quals 500 tenen una posició de privilegi en el món, i al darrere vénen entre 5.000 i 10.000 empreses que també trepitgen a fons l'accelerador de la internacionalització, sent Catalunya el motor de l'exportació.

Bonet ha estat acompanyat en la conferència pel president de Foment del Treball, Joaquim Gay de Montellà, que ha indicat que el repte dels pròxims tres anys és la internacionalització, la Formació Professional (FP) i la innovació.

També l'ha acompanyat el president d'Accid, Oriol Amat, que ha explicat que tan sols una de cada 5.000 empreses aconsegueix arribar al seu centenari, i són les que aposten per la marca.

EMPRESARIS MENYSPREATS

Com a president de la Cambra de Comerç d'Espanya, Bonet ha dit que la institució, de la mà de les patronals, ha de "recuperar l'esperit empresarial del país" perquè els empresaris estiguin correctament valorats.

"Com pot ser que hi hagi llocs on es menysprea l'empresari? Es tracta de jocs polítics sense cap base real, i això ha d'acabar. Són una casta? No. Dels empresaris depèn el benestar de la gent", ha finalitzat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés