Publicado 18/11/2015 09:06

El Xitxarel·lo multiplica per vuit la producció de vi blanc i estudia comercialitzar cava i ratafia

Els impulsors de la marca defensen "desacomplexar" el sector amb l'humor com a bandera

ACN Olèrdola.-La marca El Xitxarel·lo ha multiplicat per vuit la producció de vi blanc des que ara fa tres anys va irrompre en el sector amb una imatge inusualment descarada. Va aparèixer al mercat amb una producció de 10.000 ampolles i ara se'n comercialitzen 80.000. L'èxit ha dut els seus impulsors a crear el vermut Bandarra i recentment han començat a vendre el vi negre Cabronet -elaborat amb cabernet sauvignon-. El proper pas serà obrir dues botigues a Barcelona i Sant Miquel d'Olèrdola (Alt Penedès) i es preparen per elaborar cava i ratafia. Mentre el sector debat i busca la fórmula per atraure els joves, els creadors d'El Xitxarel·lo defensen que cal "desacomplexar" el món del vi. Aposten fer-ho amb l'humor com a bandera.Els germans Àlex i Albert Virgili gestionen des de fa tres anys la marca El Xitxarel·lo, de les caves Martí Serdà. En ple creixement del seu projecte, han explicat a l'ACN que obriran en breu la botiga 'La Festival' al barri de Gràcia de Barcelona, junt amb el distribuïdor Human Vins. "Volem crear una comunitat de festivalers, de gent que vol passar-s'ho bé amb el vi", explica Àlex Virgili. Preveuen organitzar tastos, sortides a cellers i activitats d'enoturisme fora dels formats convencionals. Quan consolidin el públic barceloní, confien atraure'l a l'agrobotiga que obriran l'any que ve a Casa Berger, a Sant Miquel d'Olèrdola, on elaboraren els seus productes. En paral·lel, la producció de cava i ratafia també forma part dels projectes més immediats. En el cas de la ratafia, Àlex Virgili reivindica la necessitat de consumir productes autòctons, i lamenta que als locals d'oci i discoteques triomfin altres licors estrangers. De moment, els impulsors d'El Xitxarel·lo no rebel·len quan començaran a comercialitzar els nous productes, ni tampoc concreten si estaran batejats amb noms enginyosos com han fet amb el vi blanc, el negre i el vermut. Sí que reconeixem, però, que buscaran un joc de paraules que tingui l'humor de rerefons. Objectiu: atraure el públic joveÀlex i Albert Virgili provenen d'una família dedicada a l'elaboració del vi a granel, i asseguren que l'únic objectiu pel qual van crear la marca El Xitxarel·lo va ser captar el públic jove. Lamenten que els consumidors d'entre 18 i 30 anys sovint tinguin tendència a prendre una cervesa en temps d'oci però poques vegades apostin per demanar una copa de vi fora dels àpats. Per canviar aquesta tendència –on admeten que queda molt camí per recórrer- van apostar per innovar amb una imatge trencadora dins un sector marcat per la tradició. Fins ara, s'han caracteritzat per una fórmula insòlita: lligar directament el vi i els renecs, ja que consideren que són dos elements que tenen una relació molt estreta: "el renec és una cosa molt nostrada que ha caigut en desús, com el consum del vi", apunta Albert Virgili. Per posar en valor la diversitat d'insults, l'ampolla d'El Xitxarel·lo porta impreses 77 paraules com 'gamarús' o 'cagadubtes', mentre que el recent estrenat Cabronet incorpora una seixantena de renecs més, com 'cantamanyanes' o 'trepa'.Els germans Virgili defensen que cal apropar totes les varietats del vi als joves amb una línia que sigui distesa, sense pretendre explicar les virtuts de la seva elaboració. Matisen que "cal tenir vins de prestigi" per garantir la qualitat del sector, però remarquen que primer cal seduir la joventut amb productes propers que convidin a passar-ho bé i a consumir-los en detriment d'altres begudes. "El vi és cultura, però també és festa", conclou Albert Virgili.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés