Actualizado 05/08/2015 10:51

Vila considera que els PGE per al 2016 estan "condicionats" i "marcats" per prioritats que no són les de la Generalitat

El conseller de Territori lamenta que els governs socialistes i populars hagin fet de les inversions "un tema polític" i "d'equilibri territorial"

Barcelona (ACN).-

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha assegurat que els Pressupostos Generals de l'Estat per al 2016 són la prova que el "model" entre Catalunya i l'Estat està "esgotat" i "no dóna més de si". "S'ha de repensar de dalt a baix", ha insistit, alhora que ha lamentat que els ministeris de Foment socialistes i populars hagin fet de les inversions en infraestructures "un tema polític" i d'"equilibri territorial", sense tenir en compte els aspectes socials. En una entrevista a RAC1, Vila ha assegurat que s'han posat d'acord en les necessitats "urgents" per a Catalunya però el ministeri les ha dotat "insuficientment"."Els pressuposstos estan condicionats i marcats per prioritats que no són les nostres", ha resumit a Catalunya Ràdio. Segons Vila, els PGE havien de "resoldre dèficits que s'han cronificat amb pas dels anys"i aquesta circumstància no s'agafa amb la determinació "que caldria".

Pel conseller, és "evident" que "no hi ha hagut manera" de reconduir unes "necessitats urgents" "per remuntar" dèficits en infraestructures. "Es recullen tots els temes però estan dotats insuficientment", ha reblat, i considera que amb les xifres dels PGE 2016 "d'aquí 20 anys encara se n'estaria parlant". Alhora, ha qualificat de "fatigants" i "improductius" el processos de negociació amb el govern espanyol.

Un govern espanyol "entossudit" en l'alta velocitat

El conseller Vila ha criticat que el govern espanyol estigui "entossudit" en estendre la xarxa d'alta velocitat per tot l'Estat, fins i tot en espais no "no té sentit", amb una partida de 4.000 milions d'euros. Per contra, assegura el conseller, inverteix només 300 milions per a la xarxa de rodalies. "Aquests fets confirmen que hi ha unes prioritats desenfocades", ha reblat.

En paral·lel, ha lamentat que la partida destinada als accessos ferroviaris al Port no permetrà que aquests siguin una realitat aquesta legislatura i lamenta la "paradoxa" i el "coll d'ampolla" que es generarà per la manca d'inversions per al Corredor Medierrani.

Unió del tramvia per la Diagonal

Preguntat per la unió dels dos trams del tramvia a Catalunya Ràdio, el conseller ha assegurat que hi ha acord entre la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona que cal donar una "solució de continuïtat" entre Tram Baix i el Tram Besòs. "La ubicació física i el mitjà de transport per fer-ho és un tema estrictament municipal", ha assegurat en la línia del que va explicar el president de la Generalitat, Artur Mas.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés