Actualizado 03/09/2015 20:06

LA URV i els ajuntaments celebren el nou servei de bus que connectarà els campus de Tarragona i Reus

La incorporació del servei exprés.cat permetrà oferir 92 expedicions diàries amb bus ràpid entre ambdues ciutats

Tarragona (ACN).-

El 14 de setembre es posarà en marxa el nou servei de bus que connectarà els campus de la URV ubicats a Tarragona i Reus. Les sis expedicions diàries per sentit, que tindran horaris coordinats a l'entrada i sortida dels estudiants, permetran donar resposta a les reivindicacions de la comunitat universitària i dels ajuntaments. "Un estudiant podrà estar al matí a un campus i a la tarda anar amb garanties a un altre, i també resoldrem els problemes d'aparcament existents", ha subratllat el rector de la URV, Josep Anton Ferré. El nou servei s'inclou dins les millores impulsades en el corredor Tarragona-Reus, que passarà a tenir 92 expedicions diàries amb bus ràpid davant les 48 actuals, cada 15 minuts.El nou servei enllaçarà el campus de Bellisens, a Reus, amb els campus de Sescelades i Catalunya, a Tarragona, i oferirà sis anades i sis tornades de dilluns a divendres. "Aquests serveis específics, amb horaris pensats per la gent que va a classe, representa una millora molt substancial", ha destacat el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font.

La creació de les noves expedicions entre campus s'emmarca en el paquet de millores impulsades en el corredor Tarragona-Reus pel Departament de Territori i Sostenibilitat, que destaca per la creació d'una nova línia d'autobusos exprés.cat, l'e4, que ofereix més confort, vehicles completament adaptats i serveis com wi-fi a bord i premsa. La nova e4 oferirà 45 expedicions d'anada i 47 de tornada, enfront de les 23 i 25 expedicions que actualment comuniquen de manera ràpida les dues ciutats, amb poques parades en el recorregut.

En global, el corredor entre Tarragona i Reus passarà a doblar l'oferta de bus actual amb les connexions del bus exprés i els serveis convencionals que donen accés als barris, l'Aeroport i els campus universitaris. Concretament, passarà a oferir 83 expedicions d'anada i 83 de tornada, enfront de les 55 per sentit actuals. Això suposa un increment de 56 expedicions, de dilluns a divendres lectius -28 per sentit-; de 26 sortides més els no lectius -13 per sentit-; i de 10 expedicions més els dissabtes, diumenges i festius -5 per sentit-.

El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha apuntat que la mesura pretén millorar les comunicacions entre ambdues ciutats i la reducció de les emissions, ja que es persegueix la reducció de l'ús del vehicle privat. "Gràcies a la col·laboració dels ajuntaments de Reus i Tarragona, i de la URV, hem sabut consensuar uns serveis molt competitius", ha destacat.

Precisament, des d'ambdós consistoris han celebrat el reforç del transport públic, que consideren que contribuirà a millorar la dinàmica econòmica de l'àrea metropolitana del Camp de Tarragona. "Mai com ara hem estat tan a prop gràcies a la voluntat de tots", ha manifestat Begoña Floria, regidora i presidenta de l'Empresa Municipal de Transports de Tarragona.

Al seu torn, Marc Arza, regidor de Promoció Econòmica i Ocupació de l'Ajuntament de Reus, ha reconegut que tot plegat ha estat possible pel "canvi de sintonia" entre ambdós ajuntaments que, segons ha dit, han assolit un nivell de relació i de col·laboració "extraordinari". Arza ha incidit en la importància de treballar amb una visió de conjunt en una àrea on viuen uns 300.000 habitants.

El Govern afirma que la rodalia ferroviària està "recuperant" viatgers

Per la seva banda, el delegat del Govern a Tarragona, Joaquim Nin, ha apuntat que, malgrat el reforç del servei d'autobusos, se segueix apostant per la rodalia ferroviària i per l'adequació del baixador de Bellisens. En aquest sentit, Ricard Font ha apuntat que s'està redactant el projecte amb la intenció que es presenti a mitjan 2016.

Pel que fa al funcionament de les rodalies ferroviàries, inaugurades el març del 2014, Font ha afirmat que l'RT2 entre l'Arboç i l'Hospitalet de l'Infant té un "bon funcionament", mentre que l'RT-1 entre Tarragona i Reus està "recuperant" viatgers després que, segons ha admès, durant els sis primers mesos no va tenir la demanda esperada.

Tot i això, Font s'ha mostrat confiat que la línia seguirà remuntant, gràcies també a "la millora de la situació econòmica". El secretari d'Infraestructures i Mobilitat ha avançat que, a finals d'any, es farà un balanç del servei de rodalia i ha apuntat també que, si és necessari, es repensaran alguns horaris i s'hi introduiran algunes millores.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés