Publicado 17/08/2015 12:51

El transport públic metropolità registra més de 331 milions de viatgers el primer semestre del 2015 amb un creixement del 2,1%

La tendència a l'alça en nombre de passatgers es manté des del tercer quadrimestre del 2013, quan es va trencar el decrement que el sistema havia patit

Barcelona (ACN).-

Un total de 331,07 milions de viatgers han utilitzat el sistema de transport públic de metro i autobusos gestionats de forma directa o indirecta per l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) en el primer semestre del 2015, una xifra que suposa un increment del 2,1% respecte al mateix període del 2014. La tendència a l'alça en nombre de passatgers es manté des del tercer quadrimestre del 2013, quan es va trencar el decrement que el transport públic metropolità havia patit. El vicepresident de Transport i Mobilitat de l'AMB, Antoni Poveda, afirma que el creixement mostra l'oferta d'un "transport de qualitat, molt adaptat a les necessitats" i que els "posiciona bé en el camí de limitar l'ús del cotxe".Durant el primer semestre de 2015, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) - les xarxes de metro i autobús de gestió directa de l'AMB- han guanyat un 1,88% de viatgers respecte al mateix període de l'any anterior, amb més de 5.340.000 usuaris. Són dades que l'AMB ha fet públiques aquest dilluns en un comunicat. La xarxa de metro ha experimentat un augment del 2,8% de viatges i els autobusos regulars de l'AMB, del 0,3%.

Els serveis integrats tarifàriament -metro i bus de TMB- han registrat un increment de l'1,95%. Per contra, els no integrats tarifàriament -transport de l'oci- han tingut una pèrdua del 5,74%, propiciada pel Barcelona Bus Turístic, que ha patit un descens del 5,4% amb menys de 136.000 viatgers, i pel Tramvia Blau, que ha perdut quasi 12.000 passatgers, amb un decrement del 16,1%.

Els serveis de gestió indirecta integrats tarifàriament creixen; l'Aerobús, també

Els serveis d'autobús de gestió indirecta de l'AMB -operats per empreses privades- han guanyat un 3,7% de viatgers respecte el mateix període del 2014. Aquest augment s'ha registrat tant en el conjunt dels serveis no integrats tarifàriament -Aerobús i Barcelona City Tour- amb un increment de l'1,6%, com en els integrats, que han crescut en un 4%.

Pel que fa a l'evolució dels viatgers per territoris, de l'oferta de gestió indirecta integrada tarifàriament, els serveis diürns en l'àmbit del Baix Llobregat han tingut, en conjunt, un comportament positiu. Així, el servei de l'àmbit de Sant Boi de Llobregat i de Sant Joan Despí ha augmentat un 2,3%; el de Castelldefels, un 2,7%; el de l'Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat, un 4,5%; el de l'àmbit de Gavà i Viladecans, un 1,7%; les línies urbanes d'Esplugues de Llobregat i de Sant Just Desvern, un 1,7%, i les línies urbanes de Sant Feliu de Llobregat, un 0,9%.

El servei diürn del Barcelonès Nord ha experimentat un increment de viatgers del 4,5% i confirma la tendència positiva dels darrers anys. Els serveis prestats a la ciutat de Barcelona han tingut també resultats positius; el d'Horta-Gràcia ha incrementat un 5,5% els viatgers i el de Nous Barris, un 4,3%.

En els serveis nocturns, s'ha registrat un creixement de passatgers per sobre de la mitjana dels serveis integrats: el del Baix Llobregat (5,7%) i el de Barcelona i el Barcelonès Nord (2,5%). Aquestes dades consoliden la recuperació dels darrers anys.

Quant als serveis no integrats, l'Aerobús manté una línia de creixement i millora en un 4,5% els resultats del primer semestre de l'any anterior. L'increment del servei al maig - al qual corresponen les últimes dades d'AENA disponibles a la data de redacció de l'informe de l'AMB- va ser del 5,4%, igual que el de l'aeroport. Així, la quota de mercat de l'Aerobús en el conjunt dels modes de transport a l'aeroport es manté en el període gener-maig en el 14,66%, igual que en el mateix període de l'any anterior.

El servei de bus turístic Barcelona City Tour presenta un decrement de viatgers del 3% respecte els resultats del mateix període del 2014.

L'objectiu, "un aire més net per a la ciutat metropolitana" 

Poveda destaca que el transport púbic metropolità ha incorporat 6,8 milions de nous viatgers en aquest primer semestre del 2015 respecte al 2014 amb "augments en el passatge de pràcticament totes les línies, trencant el descens continuat que es registrava des del 2011 i que va començar a canviar el 2013". El responsable de Transport i Mobilitat de l'AMB remarca que l'objctiu és "aconseguir un entorn més sostenible i un aire més net per a la ciutat metropolitana".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés