Publicado 28/04/2015 17:09

El sector fructícola reclama un increment del consum intern i l'ampliació dels països d'exportació

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Afrucat destaca com a fet positiu que la campanya 2015 compleix els calendaris previstos i que es preveu una producció estable

Lleida (ACN).-

El sector fructícola ha reclamat durant la reunió del Comitè Mixt Hispà-Francès-Italià (format pels diferents grups de contacte de les zones productores europees), celebrada aquest dimarts a Huelva, la necessitat de potenciar el consum intern de fruites i l'ampliació dels països de destinació per als productes fructícoles produïts a l'Estat. En aquest sentit, s'ha defensat la necessitat d'incidir en la supressió de barreres i de tenir protocols d'exportació i d'arribar a acords amb els nous països en matèria de plagues i fitosanitaris. En el cas de l'increment del consum el sector fructícola reclama a la UE campanyes globals de promoció que destaquin els beneficis del consum fruita.El Comitè Mixt Hispà-Francès-Italià ha valorat aquest dimarts a Huelva les mesures necessàries a aplicar per prevenir situacions com les que la campanya passada van provocar la crisi del sector. Les principals reclamacions passen per la necessitat potenciar el consum intern de fruites i en l'ampliació dels països de destinació per als nostres productes.

En el cas de l'increment del consum se sol·licita a la UE l'impuls de campanyes globals de promoció que destaquin les bondats del consum de les fruites perquè "encara hi ha molt marge de creixement, fins i tot als països on el consum és més alt". Per a l'ampliació de destinacions d'exportació a països tercers "serà necessari incidir en la supressió de barreres i la necessitat de tenir protocols d'exportació i d'arribar a acords amb aquests nous països en matèria de plagues i fitosanitaris".

Malgrat el compromís de la Comissió Europea de romandre alerta al desenvolupament de la campanya, el Comitè també ha defensat la necessitat d'activar "immediatament", i com a prevenció en aquest inici de campanya, mesures excepcionals de gestió de crisi i així evitar les presses i les correccions tardanes a meitat de l'estiu.

Finalment, en el marc de les negociacions per al en nou Reglament d'execució 543, el Comitè ha sol·licitat la reforma del sistema de prevenció i gestió de crisi. Bàsicament en les limitacions dins les Organitzacions de Productors i en els preus d'intervenció.

Pel que fa a la valoració de la campanya passada i l'inici d'aquesta, el Comitè considera que el fet que la campanya d'aquest any no s'avanci com va succeir la passada i el manteniment de la producció són elements que permeten un previsió optimista. La campanya 2014 s'ha tancat amb preus baixos en la fruita d'os, poca fluïdesa en la venda de pomes Golden i la reacció tardana de la Comissió davant els problemes del sector, segons el Comitè.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés