Actualizado 15/12/2014 12:59

El Primavera Sound xifra l'impacte econòmic de la seva edició del 2014 en gairebé 95 milions d'euros

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El festival va programar 348 concerts i va rebre 191.800 visites, un 12% més que l'any 2013

Barcelona (ACN).-

El Primavera Sound ha xifrat l'impacte econòmic de la seva edició del 2014 a Catalunya en 94.813.790 euros, inclosos els ingressos per la Hisenda pública. És la xifra que revela un estudi de l'empresa consultora Dentsu Aegis, encarregat pel propi festival i que atribueix aquest impacte en gran mesura per l'elevat potencial turístic del Primavera Sound. Segons l'estudi, els barcelonins valoren molt positivament el festival, que posa al seu abast una oferta musical de primer nivell i inclou un gran nombre d'activitats gratuïtes. El festival va programar en aquesta darrera edició 348 concerts i va rebre un total de 191.800 visites, que suposa un increment del 12% en relació a l'edició del 2013.En un any marcat per la disminució de públic en la majoria d'esdeveniments musicals celebrats a l'Estat, els organitzadors del Primavera Sound destaquen que el festival creix de forma progressiva des dels seus inicis i que l'edició d'enguany, celebrada al maig passat, va programar 348 concerts i va rebre un total de 191.800 visites, que suposa un increment del 12% en relació a l'edició del 2013. El recent Premi Ondas al millor espectacle musical de 2014 o el reconeixement per part de l'Observatori de la Cultura com l'esdeveniment musical més important d'Espanya el 2013 suposen el reconeixement públic a "l'èxit" del festival després dels seus catorze anys d'existència.

A més de xifra l'impacte econòmic, l'informe ofereix una detallada radiografia dels seus assistents i proporciona indicadors del grau d'acceptació i reconeixement dels barcelonins a través de la realització de dues enquestes complementàries. El perfil de l'assistent al Primavera Sound té una mitjana d'edat d'entre 25 i 35 anys, un poder adquisitiu mitjà-alt i demostra tenir una gran fidelitat a l'esdeveniment ja que gairebé la meitat dels enquestats hi va ser present l'any anterior, sent l'ambient, la línia artística i la qualitat del so els elements més valorats. El públic estranger ascendeix al 46% i procedeix de més de 140 països, encara que aquesta projecció internacional no impedeix a la cita musical enfortir la seva àrea d'influència més propera ja que el 26% del seu públic és de la capital catalana.

Des del seu naixement, el festival ha procurat establir un vincle amb Barcelona i, per això, la seva proposta musical més enllà de les tres jornades principals en el Parc del Fòrum. La considerable oferta gratuïta, que cada mes de maig apropa a diversos espais de la ciutat una gran quantitat de concerts sota el nom de 'Primavera a la Ciutat', va reunir en la seva última edició un total de 22.500 persones.

Segons es desprèn de l'enquesta, els barcelonins demostren un gran interès per la música. De fet, els enquestats afirmen que Primavera Sound promociona la imatge de Barcelona com a ciutat cultural. L'acceptació del festival es posa de manifest també a través del càlcul del seu valor contingent -indicador de la valoració econòmica hipotètica atorgada a un esdeveniment per la ciutadania-, que se situa en un valor intermedi que supera els 12 milions d'euros, prenent exclusivament com a referència als que es declaren aficionats a la música i assisteixen a actuacions en directe almenys una vegada a l'any.

Els resultats de l'estudi indiquen a més que la ciutadania considera que Primavera Sound funciona com a motor econòmic sobretot pel seu elevat potencial turístic i a la seva capacitat generadora d'ocupació. Així mateix, el 80% opina que la seva celebració compensa les mínimes molèsties que pugui causar, com la pol·lució acústica o les dificultats de trànsit, i fins a un 91% afirma que és un esdeveniment molt o força adequat per a la ciutat.

En un percentatge similar, es valora positivament la cooperació entre organismes públics i privats a l'hora de dur a terme aquest tipus d'espectacles i una mica més de la meitat afirma que l'Ajuntament de Barcelona hauria de contribuir econòmicament a la realització del festival. En aquesta línia, el 74% declara que la despesa pública per a aquests esdeveniments s'hauria d'augmentar, o almenys mantenir-se. Actualment, en el cas de Primavera Sound l'ajuda pública percebuda és inferior al 2% sobre un pressupost total que supera els 11 milions d'euros, dels quals la contribució privada per part dels patrocinadors representa aproximadament un 15%.

La despesa directa dels assistents s'aproxima als 40 milions d'euros amb una despesa mitjana per assistent de 544 euros, xifra que s'incrementa fins als 780 euros en el cas dels qui es traslladen des d'altres llocs amb motiu de l'esdeveniment i disminueix a 226 euros quan es tracta de residents a Barcelona.

En aquesta despesa s'inclou la compra de l'abonament, el preu inicial del qual de 99 euros augmenta de forma progressiva fins a 195 euros amb un preu mitjà de 150 euros, així com l'import corresponent a desplaçament i allotjament per part dels visitants, que generen un total 27.802 trajectes d'avió i 129.264 pernoctacions en hotels de diferents categories, sense comptar amb els corresponents a l'organització, amb una mitjana de 5,1 nits per assistent forà. A més d'aquests imports, també es computen aquells que es generen fora del recinte del Fòrum, com a transport, restauració, activitats culturals i compres efectuades en establiments comercials de la ciutat.

D'altra banda, l'estudi també destaca el ressò mediàtic del festival tant de la premsa catalana i estatal com la internacional i revela que l'impacte mediàtic de la darrera edició va ascendir als gairebé 8,7 milions d'euros.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés