Publicado 26/10/2015 14:45

Mataró estima un impacte econòmic d'1,7 MEUR durant la Festa al Cel i decideix mantenir-la el 2016

L'Ajuntament treballa per augmentar la inversió dels patrocinadors i es proposa "limitar al màxim" l'aportació municipal

L'Ajuntament de Mataró aposta per acollir la Festa al Cel l'any 2016. Tot i que una part del govern municipal no estava plenament convençuda de la seva continuïtat, l'informe econòmic de la Festa al Cel 2015 els ha acabat de convèncer. Segons l'estudi, s'estima que els 123.000 espectadors que va reunir el passeig marítim el cap de setmana del 19 i el 20 de setembre, van fer una despesa d'1,7 MEUR d'euros als establiments de la ciutat. Pel que fa als costos, la present edició ha suposat una inversió de 521.873 euros, dels quals 269.830 surten del pressupost municipal. L'objectiu per a la pròxima edició és augmentar la inversió dels patrocinadors i es proposa "limitar al màxim" l'aportació municipal.Un dels interrogants més comentats en l'inici del mandat municipal a Mataró ja ha estat resolt. La ciutat repetirà com a seu de la Festa al Cel el 2016, o almenys aquesta és l'aposta de l'Ajuntament de Mataró, que es posarà d'immediat a treballar amb els organitzadors per preparar l'edició de l'any vinent.L'única condició del govern municipal és augmentar el finançament privat, que en l'edició 2015 ha estat de 129.200 euros, aportats majoritàriament pel centre comercial Mataró Parc. L'alcalde, David Bote, no es planteja l'opció de no aconseguir aquest finançament extern i recorda serà la primera vegada que la festa es pugui preparar amb tanta antelació.Dins el finançament de la Festa al Cel 2015 s'inclouen també 122.843 euros que corresponen a la indemnització que l'asseguradora va pagar a l'Ajuntament pels actes que no es van poder celebrar l'any 2014. Aquesta partida no hi serà el 2016, però l'alcalde es mostra convençut que s'aconseguirà en patrocinis "almenys la mateixa quantitat".Pel que fa a les dades d'impacte econòmic, l'Ajuntament estima una despesa mitjana de 14,5 euros per persona que, sobre un total de 123.000 espectadors, suma una despesa del públic en comerços, bars i restaurants d'1,7 MEUR. També es calcula que la facturació d'aquests establiments pròxims al passeig marítim va augmentar un 9,8% respecte un cap de setmana normal, mentre que les pernoctacions en càmpings i hotels van ser un 15% superiors.Tot i això, un dels reptes per al pròxim any des del punt de vista de la promoció és atraure a més públic de fora de la comarca i l'entorn més pròxim, segons ha reconegut el regidor de Promoció Econòmica, Miquel Rey. Del total d'assistents, el 63,3% són de la mateixa ciutat de Mataró i només un 8,1% són de fora de les comarques de Barcelona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés