Publicado 28/04/2015 18:25

L'ús de gossos i punters làser, nous mètodes per foragitar els gavians de l'Aeroport de Girona

Aena reforça el servei de falconeria i augmenta un 122% les hores en el nou contracte

Vilobí d'Onyar (ACN).-

Aena ha ampliat el servei de falconeria a l'Aeroport de Girona per lluitar contra la presència de gavians que dificulta l'operativitat de les instal·lacions. Amb el nou contracte -que té vigència per a un any i dues possibles pròrrogues d'un any cadascuna-, s'amplia un 122% les hores de servei i s'incorporen nous mètodes per foragitar les aus, com l'ús de gossos o de punters làser. Aena ha reforçat el servei perquè en els últims mesos els gavians han canviat de comportament i són més presents. També s'instal·laran càmeres web que es controlaran de manera remota per detectar la presència d'aus. El servei el formen dos falconers i catorze aus rapinyaires i també se'ls podrà requerir a les nits.

Aena ha adjudicat l'expedient de servei de control de fauna a l'Aeroport de Girona-Costa Brava a l'empresa SOMA, per un import total de 25.085 euros. La durada del contracte serà d'un any, amb dues possibles pròrrogues d'un any cadascuna.

Aquest nou expedient suposa un augment d'un 122% en el nombre d'hores fixes del servei respecte a l'anterior contracte. Les hores es repartiran en jornades que van des de la sortida del sol fins que es faci de nit. A més, però, el servei també es podrà requerir de nit o en situacions excepcionals si cal. L'equip de falconeria està format per dos especialistes i catorze aus rapinyaires.

S'ha establert un calendari anual en funció tant dels mesos de més activitat com també de les èpoques amb més presència d'aus, ja que en els darrers mesos s'ha estat estudiant el seu comportament i canvis d'hàbits. 

Gossos i punters làser, nous mètodes

El nou expedient preveu la utilització de nous mètodes com l'ús de gossos o punters làser per espantar les aus de la zona aeroportuària. També s'instal·laran càmeres web remotes per al control de possibles incursions dels animals. Aquests sistemes se sumen als dos canons espantaocells que ja estaven en ús i que s'han readaptat per tenir més rang de temperatura i durabilitat.

El nou servei també preveu formar el personal de l'aeroport perquè puguin identificar i entendre el comportament de les aus. Aquesta formació està pensada especialment per a l'equip de senyalers, a qui també es farà una demostració del treball del falcó en les visites que es realitzin a les instal·lacions de Vilobí d'Onyar.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés