Actualizado 01/12/2015 14:55

Les plantes d'aqüicultura permeten que el consum de peix de proximitat suposi prop del 60% de les vendes de Mercabarna

Els majoristes del mercat barceloní reclamen una millora en l'etiquetatge per garantir una millor informació al consumidor final

ACN

Barcelona.-El peix de proximitat, pescat a les costes espanyoles o criat en plantes d'aqüicultura, domina amb escreix les vendes del principal majorista espanyol que és Mercabarna. Les xifres indiquen que el 58,5% de tot el peix que es comercialitza en aquest mercat és de proximitat. Aquest pes tant important del producte de proximitat ve impulsat pel desenvolupament de les plantes d'aqüicultura de l'estat espanyol que subministren el 22% del peix fresc que es ven en aquest centre de la Zona Franca. Aquestes xifres s'han posat sobre la taula en una jornada celebrada aquest dimarts on els majoristes han reclamat una millora dels etiquetatges per garantir l'origen i la qualitat del producte al consumidor final.

Tot i les limitacions en les captures de pesca que viuen els litorals dels països europeus, les plantes d'aqüicultura han impulsat que el peix de proximitat sigui amb escreix el principal producte que es comercialitzi en mercat tant importants com el de Mercabarna. L'any 2014 es va tancar amb un pes del 58,5% del peix de proximitat en el total de les vendes en el mercat del peix. En una jornada celebrada a Mercabarna, els majoristes han criticat l'actual legislació d'etiquetatge del peix especialment del producte procedent de les plantes d'aqüicultura. Pels venedors de peix, l'etiquetatge de sortida d'aquestes plantes hauria de contenir més informació exhaustiva sobre la cadena d'alimentació d'engreix de les diferents espècies que es crien en aquestes plantes, una informació que cada cop més demanen els consumidors, han dit. A la crítica s'ha afegit Mario Vizcarro, secretari de la Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors i membre de la Confraria del Delta de l'Ebre. Vizcarro ha criticat a la Unió Europea per haver cedit a les pressions dels grans grups de pressió de la pesca d'altura que han condicionat que l'etiqueta finalment aprovada sigui molt 'simple' i sense la informació del dia de captura i de desembarcament de la mercaderia en el port. A més, Vizcarro ha reclamat la necessitat que les etiquetes vagin enganxades amb capses o envasos que garanteixin que no es puguin intercanviar per una altre mercaderia procedent d'unes altres costes i de menys qualitat. Vizcarro ha defensat aquestes etiquetes més exhaustives per informar al consumidor de la procedència del peix i permetre un increment del peix pescat a les costes catalanes que avui per avui només suposa el 28% del peix fresc que es ven a Catalunya. El director general de Mercabarna i president del Clúster Alimentari de Barcelona, Josep Tejedo, ha destacat la importància que han tingut aquests últims anys les plantes d'aqüicultura que han permès 'democratitzar' el consum de peix en dates tant assenyalades com les festes de Nadal gràcies al nivell de qualitat i de preu constant en que es comercialitza aquest producte.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés