Actualizado 30/12/2015 19:15

Les DOP i IGP catalanes constaten una major ''sensibilitat'' dels consumidors gràcies al procés d'independència

El conseller d'Agricultura fa una valoració positiva de la campanya de Nadal que ha promocionat aquests productes de 'qualitat' a través d'un espot televisiu en 'prime time'

ACN

Lleida .-Les diferents DOP i IGP que hi ha a Catalunya han constatat una major 'sensibilitat' i per tant un increment de vendes als consumidors gràcies al procés d'independència que està vivint el país els darrers anys. Així ho ha assegurat el president de la Federació Catalana de DOP i IGP, Toni Torrent, que agrupa 17 dels 21 segells que hi ha a Catalunya. D'altra banda, el conseller d'Agricultura, Jordi Ciuraneta, ha fet balanç aquest dimecres de la campanya de Nadal que s'ha fet des del passat 21 de desembre per promocionar aquests productes de 'qualitat' a través d'un espot televisiu que s'ha emès en 'prime time' a TV3 i 8TV. La Federació feia temps que reclamava una promoció d'aquestes característiques per tal de resoldre la falta de coneixement per part de la ciutadania del que suposa tenir aquest segell avalat per la Unió Europea.

Toni Torrent ha assegurat que la situació que viu el país amb el procés d'independència fa que 'el consumidor sigui més sensible a l'hora de valorar els productes de la terra, que són de molta qualitat'. Això es tradueix en un increment de les vendes i també de la promoció dels productes de les DOP i IGP, que segons Torrent 'són de màxima qualitat i amb unes característiques específiques' que fan que s'hagi consolidat un públic que els demana. Tot plegat, ha afegit Torrent, també serveix per tal d'ajudar al territori on es produeixen, fent que 'les tradicions puguin continuar endavant i la gent pugui viure al seu lloc d'origen'.Des de fa un temps ençà la Federació veia com països com França esmerçaven grans esforços en difondre els seus segells de DOP i IGP, però aquí, el consumidor català no era prou conscient del que hi ha al darrera d'una marca així; 'un producte d'una altíssima qualitat avalat per la UE'. Aquí va entrar en joc el Departament d'Agricultura, ja que Catalunya és un país 'ric' en aquests productes reconeguts i certificats i calia comunicar-ho al consumidor català, ha explicat Torrent. D'aquesta manera, des del passat 21 de desembre fins aquest dimecres, s'ha emès en 'prime time' un espot de 20 segons per TV3 i 8 TV per animar al consum de productes amb distintiu de qualitat durant les festes de Nadal. Es tracta d'un espot que es va enregistrar al Món San Benet, a Sant Fruitós de Bages i amb la participació del grup musical Blaumut, de manera que s'ha posat el focus en fer arribar el missatge especialment al públic jove.El conseller Ciuraneta ha valorat positivament la campanya per contribuir a la identificació d'un producte que prové d'un territori 'on la qualitat és origen'. Segons Ciuraneta, quan s'identifica això 'situem un conjunt de famílies i empreses que treballen en un territori que identifica el producte, i això, com a país ens situa en un moment que necessitem'. A més a més, ha assegurat que aquests productes són una part important d l'activitat econòmica dels territoris on es produeixen.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés