Actualizado 19/11/2015 16:46

Les carreteres gironines es preparen per l'hivern amb l'aprovisionament d'unes 500 tones de potassa

Arico Forest és l'empresa encarregada de les tasques de manteniment i conservació de carreteres del Parc de Bianya, que inclou vies de la Garrotxa, Ripollès i Cerdanya

ACN

Les Preses.-L'empresa Arico Forest, encarregada de les tasques de manteniment i conservació de carreteres del Parc de Bianya, ha presentat aquest dijous el dispositiu i la flota de vehicles. La idea és tenir-ho tot a punt davant la previsió de la forta baixada de temperatures d'aquest cap de setmana. En total, quatre camions llevaneu, una turbofresadora i maquinària auxiliar per oferir resposta ràpida en casos d'emergència. Pel que fa a la potassa –la sal que es tira per evitar les plaques de gel a les carreteres-, s'ha previst un aprovisionament d'unes 500 tones. Aquesta empresa s'encarrega de la seguretat i manteniment d'un total de 250 quilòmetres de carreteres de la Garrotxa, Ripollès i part de la Cerdanya. El dispositiu és similar a l'any passat però amb la diferència que aquest any el treball s'avança i es començarà a tirar la potassa entre les 4 i 5 de la matinada.

Quatre camions llevaneu, una turbofresadora i maquinària auxiliar per oferir resposta ràpida en casos d'emergència és la flota de què disposa l'empresa Arico Forest de les Preses (Garrotxa), l'adjudicatària de les tasques de conservació i manteniment de les carreteres adscrites al Parc de Bianya. En total, 250 quilòmetres de carreteres de la Garrotxa, Ripollès i part de la Cerdanya.Aquest dijous l'ha presentat de forma oficial per donar el tret de sortida a una campanya d'hivern que està previst que comenci aquest cap de setmana davant la previsió d'una davallada important de temperatures. El seu gerent, Antoni Arimany, ha explicat que el dispositiu és similar a altres anys amb una principal novetat. "Davant les queixes d'alguns ajuntaments que s'anava massa tard a tirar salt, començarem entre les quatre i les cinc de la matinada a tirar-la perquè així quan la gent vagi a treballar les carreteres ja estiguin en condicions". Les tasques de conservació diària es basen en la retirada d'elements que són un obstacle a la carretera, reposició d'elements de seguretat vial, neteja i segues i a l'hivern. A més a més, durant els mesos d'hivern es reparteix potassa en aquells punts crítics de les vies per evitar plaques de gel quan baixen les temperatures–enguany s'ha fet un aprovisionament d'unes 500 tones de potassa- i en cas de neu, es retira i s'aplica també sal.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés