Actualizado 27/11/2014 12:47

L'Aeroport de Sabadell acull l'únic helicòpter Cabri G2 a l'Estat espanyol, més segur i respectuós amb el medi ambient

Agencia Catalana de Noticias
ACN

L'escola Coptering s'encarregarà de la seva comercialització i el farà servir a la seva escola de formació

Sabadell (ACN).-

Un helicòpter Cabri G2 ha arribat a l'Aeroport de Sabadell (Vallès Occidental), on establirà la seva base. Es tracta d'un helicòpter lleuger 'multi purpose' biplaça fabricat per l'empresa francesa Helicòpters Guimbal i arriba a Sabadell de la mà de Coptering. Aquesta nova nou ofereix més seguretat, eficiència energètica i és respectuós amb el medi ambient. Aquest helicòpter incorpora elements nous com un rotor de cua que permet l'operació en àrees confinades amb menor risc de contacte amb la cua i uns seients amb alta capacitat d'absorció d'energia, que protegeixen als ocupants de fins a 2.000 peus/minuts. El vehicle obre moltes possibilitats en diversos camps com la vigilància o la fotografia.Coptering ha estat designat com a distribuïdor exclusiu a l'Estat espanyol dels helicòpters de la firma francesa Guimbal. Per això, des de la seva base a l'Aeroport de Sabadell comercialitzarà el Cabri G2. La unitat presentada aquesta setmana és la primera que ha arribat a l'estat espanyol i té el número de sèrie 1.080.

Aquest helicòpter està dotat d'un rotor principal d'alta inèrcia amb tres pales de fibra de carboni i un rotor de cua tipus Fenestron. El Cabri G2 és el resultat d'anys d'investigació i està "revolucionant" el mercat, segons ha explicat a l'ACN el responsable de Coptering, Daniel Carrillo.

Entre les principals novetats hi ha el fet que incorpora elements de seguretat més propis d'helicòpters a turbina molt més pesats, com el rotor de cua, que permet l'operació en àrees confinades amb menor risc de contacte amb la cua. O per exemple una tecnologia als seients que aporta més capacitat d'absorció d'energia.

Carillo destaca que una de les potencialitats és que és "més didàctic" i això permet facilitar l'ensenyament a futurs pilots. Per exemple, incorpora una pantalla multifunció que proporciona informació en temps real de 36 paràmetres diferents de l'helicòpter.

Però més enllà de la funció didàctica, aquest helicòpter també és eficaç per a feines de vigilància, treballs de fotografia o filmació, patrullatge o comprovació de costes o infraestructures, apunta Carrillo. A mes, destaca que té fins a cinc hores i mitja d'autonomia, el que el converteix en l'helicòpter de més autonomia de tots els que hi ha actualment a l'aeroport vallesà. L'helicòpter incorpora un ganxo exterior amb un dispositiu de seguretat que també permet transportar fins a 220 kilograms.

Helicòpter "verd"

Carillo destaca també que es tracta d'un helicòpter "verd" ja que funciona amb benzina sense plom, mentre que la resta fan ús d'aquest combustible perjudicial tant per a la salut com per al medi ambient. D'altra banda, la seva petjada acústica també és menor, sent el seu impacte ambiental similar al d'un aspirador domèstic o un vehicle de transport semi pesant.

La unitat presentada a Sabadell és la primera i única que ha arribat a l'Estat espanyol. Carrillo destaca que a partir d'ara volen "obrir mercat" però destaca que per això és necessari formar a més persones ja que ara per ara ell és l'únic a l'Estat espanyol que té l'habilitació necessària per portar aquesta màquina.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés