Publicado 24/12/2014 12:52

El Govern licita les obres de desdoblament de la C-260 a Vilatenim

Agencia Catalana de Noticias
ACN

El projecte té un cost de 19 milions d'euros i vol corregir els crònics problemes de circulació en un tram pel que passen diàriament més de 20.000 vehicles

Figueres (ACN).-

Com ja va anunciar el passat mes de setembre el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, el Govern ha licitat abans de finals d'any el projecte de desdoblament de l'últim tram que quedava per desdoblar de la carretera C-260, d'uns 750 metres de longitud, al seu pas pel nucli de Vilatenim, al terme municipal de Figueres. La inversió prevista és de poc més de 19 milions d'euros, dels que 8 milions seran per a expropiacions, i les obres està previst que comencin el segon semestre de 2015 amb un termini d'execució de 15 mesos. L'actuació vol resoldre el "coll d'ampolla" que es forma en aquest tram pel que passen més de 20.000 vehicles al dia, tot i que pot arribar als 43.000 durant l'agost.L'actuació vol resoldre els crònics problemes de mobilitat que es produïen diàriament, i especialment a l'estiu, al tram inicial de la C-260 per on diàriament hi circulen més de 20.000 vehicles (més de 40.000 al mes d'agost). Per aconseguir-ho, es desdoblarà l'actual via en dos carrils de circulació per cada sentit de 3,20 metres amb voral interior d'1 metre i separats per una mitjana de formigó.

A més, al costat d'aquest tronc central, es construiran unes calçades laterals que estaran separades per un espai enjardinat d'1,6 metres delimitat per vorades. Les calçades laterals tindran sis metres d'amplada, dels que quatre metres corresponen al carril de circulació i dos als aparcaments. A partir de la calçada lateral es formaran les voreres.

Per facilitar que els vianants puguin travessar la via amb seguretat, el projecte preveu la construcció d'una passarel·la sobre la carretera a la continuació del carrer Baladres, relativament a prop de la rotonda final. La passarel·la tindrà un tram central de 24 metres de longitud i dos laterals de 18 i 14 metres. L'amplada serà de 3,6 metres, dels quals 1,8 tindran un paviment de fusta i els altres 1,8 un paviment sintètic. També es construiran rampes i escales a cada costat de la passarel·la.

A banda del desdoblament de la via, l'actuació també inclou la formació de dos vials urbans propers: el Vial sud i el nord. El sud unirà Vilatenim amb el polígon industrial situat a l'altre costat de l'N-II i també servirà per connectar directament Figueres i Vilatenim sense haver d'utilitzar la variant de l'N-II. Pel que fa al Vial nord, es construirà perpendicular a la C-260 i paral·lel a l'N-II, i donarà continuïtat a la calçada lateral nord del desdoblament fins el camí vell de Vilatenim.

Del que no s'encarrerà el Govern serà de construir l'accés a la variant a l'N-II. Vila ha apuntat que ja s'ha pactat amb l'Estat que sigui Foment qui s'encarregui d'aquesta obra quan executin les obres de desdoblament de l'N-II al seu pas per Figueres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés