Publicado 12/05/2015 11:48

Foment licita les obres construcció de la rotonda de l'N-240 de Margalef, al terme municipal de Torregrossa

L'actuació, que suposarà una inversió d'uns 912.000 euros, comportarà la substitució de l'actual intersecció en forma de rotonda partida

Torregrossa (ACN).-

El Ministeri de Foment ha licitat, segons publica el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), el contracte d'obres per a la construcció de la rotonda de Margalef, al punt quilomètric 78,95 de l'N-240, al terme municipal de Torregrossa (Pla d'Urgell). El projecte, amb un cost estimat de 912.000 euros, preveu la substitució de l'actual intersecció, en forma de rotonda partida i en la qual els vehicles que circulen per l'N-240 tenen prioritat, per una rotonda sencera que obligarà a reduir la velocitat de pas dels vehicles. L'objectiu d'aquest projecte és millorar la seguretat vial en un punt de la carretera N-240 per on circulen diàriament uns 10.000 vehicles, un 20 % dels quals són camions.El tram de l'N-240 entre Lleida i Tarragona es caracteritza per les considerables interseccions a nivell, amb accessos directes o bé a través de rotondes partides, i per l'existència de nombrosos accessos a les parcel·les pròximes a la carretera. El punt quilomètric 78,95, al terme municipal de Torregrossa, compta actualment amb una intersecció en forma de rotonda partida que permet accedir a la carretera local LV-7022 que es dirigeix a Puigverd de Lleida i a la carretera municipal d'accés a Torregrossa. La calçada té 7 metres d'ample amb vorals entre 0,8 i 1,2 metres i una limitació de velocitat de 80 km/h en el tram d'aproximació a la intersecció.

El projecte licitat per Foment preveu transformar la intersecció actual en una rotonda tancada. La rotonda tindrà un radi interior de 15 metres, un ample de calçada anul·lar de 10 metres per acollir dos carrils de 5 metres cadascun, vorals de 0,5 metres i voreres d'1,5 metres. Els vials que connectaran amb la rotonda tindran 4 metres d'ample de calçada en les entrades i 5 metres en les sortides. Comptaran amb vorals de 0,5 metres on existeixen voreres confrontants, o 1,5 metres on no hi hagi voreres.  

A més, el projecte preveu rectificar l'actual traçat de la carretera LV-7022  amb la finalitat de millorar l'angle d'accés a la rotonda. El tram reposat contarà amb una calçada de 2 carrils, cadascun amb 3 metres d'ample, i vorals d'1 metre.

Així mateix, la rotonda i els vials que permetran accedir-hi comptaran amb un nou enllumenat que substituirà l'existent. L'actuació es completarà amb la instal·lació de nova senyalització, abalisament i barreres de seguretat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés