Publicado 21/04/2015 09:33

Espinaler rellança la seva segona marca amb un producte més modest per eixamplar mercat

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Les llaunes Pepus sortiran a la venda en els pròxims dies amb una imatge renovada i unes conserves "dignes" a preus més baixos

Vilassar de Mar (ACN).-

La taverna i marca de conserves Espinaler de Vilassar de Mar rellançarà pròximament la seva segona marca amb l'objectiu d'eixamplar mercat. Espinaler és una de les marques de llaunes de conserves de marisc de més qualitat i prestigi a Catalunya, un fet que implica que tingui també un preu final més elevat per als consumidors. L'empresa reconeix que només arriba a un 5% del mercat existent i, per eixamplar la seva quota, rellançarà en les properes setmanes les conserves Pepus, un producte més modest que fins ara només es distribuïa en botigues pròpies. Pepus sortirà a la venda amb una imatge renovada, seguin la línia Espinaler, i amb un "producte digne de qualitat mitjana" a preus més assequibles.Espinaler viu un 2015 intens, després de renovar totalment la imatge de les seves llaunes de conserves, en ple procés d'internacionalització i a les portes del 120è aniversari. Aquest 2015, però, és també moment per a la seva segona marca, Pepus. Es tracta d'un producte amb una dècada d'història però amb una penetració al mercat pràcticament inexistent.

Pepus era un pescador de Vilassar de Mar, amic de la família Tapias i que fa deu anys va posar nom a unes conserves d'una qualitat diferent que es venien a la botiga de l'Espinaler per arribar a tot tipus de butxaques. "És un producte d'una qualitat mitjana amb un preu més econòmic que Espinaler per a aquells que en lloc de pagar cinc euros per una llauna d'escopinyes en poden pagar tres o tres i mig", explica el propietari d'Espinaler, Miquel Tapias.

Els musclos i les cloïsses, per exemple, no seran gallecs, sinó que arribaran de Nova Zelanda o Xile, respectivament. En el cas d'Espinaler, en canvi, el 75% del producte és gallec. "Cercarem distribuïdors diferents i bàsicament sortirem al mercat català, que és qui té un consum de llaunes més fort", detalla el propietari de la taverna vilassarenca.

Aquesta segona marca renova també la seva imatge i seguirà el disseny senzill de les llaunes Espinaler, amb colors vius i el producte serà fàcilment identificable. "Amb la nova imatge, estem convençudíssims que farà un creixement espectacular", augura Tapias. En total hi haurà una dotzena de referències, com escopinyes, musclos, navalles, cloïsses o xipirons, en front del mig centenar de referències de marisc que té la marca Espinaler.

Segona franquícia a Chengdu, a la Xina

Una altra de les novetats que es preveu per aquest 2015 és l'obertura de la segona franquícia Espinaler al món. A principis d'any la companyia va posar el primer peu a la Xina, convertint-se en la marca de referència d'una vermuteria del World Trade Center de Hong Kong. Ara, la seva bona acollida fa que es treballi ja en l'obertura, a finals d'any, d'una franquícia a la ciutat xinesa de Chengdu.

Aquesta és seria la segona franquícia de la companyia, que a finals de 2014 ja va obrir al mercat asiàtic amb una botiga al barri d'Alasaka de Tokio, al Japó. Va ser la culminació del projecte d'internacionalització engegat per la companyia en els darrers anys i que ja és present a diversos països del món.

La distribució de les llaunes de conserva de marisc ha arribat també a Anglaterra, França, Itàlia, Alemanya, Dinamarca o Bèlgica, segons explica Miquel Tapias, i s'està tramitant la llicència per poder comercialitza també als Estats Units.

Facturació rècord el 2015

De fet, les conserves Espinaler han experimentat en els darrers tres anys una expansió sense precedents a la companyia i que no s'hagués pogut imaginar mai el seu fundador, Miquel Riera Prat, quan vingut del Pont de l'Espinal d'Argentona -d'aquí el nom Espinaler-, va obrir la primera taverna a Vilassar de Mar.

En aquests darrers anys la plantilla s'ha duplicat, passant de 40 a 80 treballador, l'empresa s'ha dotat d'una amplia estructura, incloent un departament específic d'Internacionalització i la facturació ha passat dels 8 MEUR el 2012 als 12 MEUR el 2014. Per aquest 2015 es preveu assolir la xifra dels 14 MEUR de facturació.

Pel que fa als productes, l'estrella és la famosa salsa Espinaler, creada els anys 50 per la Ventureta Roldón, mare de Miquel Tapias. La salsa es va començar a comercialitzar als anys 70 i actualment està disponible en diversos formats. Del clàssic, de l'ampolleta de 100 ml., se'n fan 650.000 unitats cada any. Les llaunes Espinaler es van començar a comercialitzar als 80 i actualment la que més es ven és la d'escopinyes, unes 800.000 llaunes anuals.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés