Actualizado 21/09/2015 13:59

Els alcaldes critiquen la inseguretat que provoquen els cons a la N-340 per evitar avançaments

El Servei Català de Trànsit anuncia que tornarà a abalisar el tram entre l'Ametlla de Mar i el Perelló aquest dilluns a la tarda per analitzar-ne l'efectivitat en dies feiners

L'Ametlla de Mar (ACN).-

Els alcaldes de l'Ametlla de Mar i el Perelló (Baix Ebre) han criticat contundentment la inseguretat que provoca la instal·lació de cons en un tram de la N-340 de tretze quilòmetres per evitar les avançaments. Segons retreuen, molts d'aquests elements acaben al mig de la carretera desplaçats pels cotxes, fet que obliga els conductors a esquivar-los, i, en alguns casos, han sortit disparats causant danys en vehicles. La mesura provisional, que el Servei Català de Trànsit (SCT) va ampliar aquest cap de setmana, es tornarà a establir aquest mateix dilluns a la tarda, de tres a nou de l vespre, fet que hauria de permetre avaluar la seva efectivitat en dies feiners amb un volum molt alt de trànsit pensant.El conseller d'Interior, Jordi Jané, va anunciar divendres l'ampliació d'aquesta mesura provisional, que es venia aplicant durant els últims caps de setmana, a un tram encara més llarga de carretera. Aquest dilluns, però, l'SCT ha decidit mantenir-la de tres de la tarda a nou del vespre. De moment, informen fonts de l'organisme, no s'ha previst encara prolongar-la durant més dies: la idea és valorar com funciona en una jornada d'elevat trànsit de camions i decidir en conseqüència.

Però més enllà de compartir el criteri de reduir la velocitat i evitar els avançaments en aquest tram, els alcaldes dels dos municipis apunten que la mesura pot acabar tenint efectes contraproduents. "No és la solució: crea més inseguretat. Hi ha vehicles que els toquen -els cons-, fan cap al mig carretera i és perillós. Suposo que és una resposta ràpida per fer alguna cosa", ha lamentat en declaracions a l'ACN l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni.

"Durant el cap de setmana no es veu aquell camió, que utilitza tota l'amplitud de la carretera: si hi passa -aquest dilluns- volaran tots. Passant els cotxes aquest cap de setmana ja han volat i algun vidre s'ha trencat. Veurem què succeeix amb els camions: serà pitjor. I si fa vent els haurem de plegar els veïns, perquè volaran tots. En comptes de crear més seguretat creen més perillositat", ha criticat, per la seva banda, l'alcalde del Perelló, Ferran Cid. El batlle demana a l'SCT que, si cal reduir velocitat i prohibir avançaments, ja existeix la senyalització o, per reforçar aquestes limitacions, posar un major control policial per part dels Mossos. "Però no els cons, perquè porten perill d'accident", sentencia.

La mesura provisional dels cons a l'eix de la N-340 o les cinc rotondes que proposa el Ministeri de Foment -i sobres les quals, els ajuntaments asseguren desconèixer encara la seva ubicació exacta-, seran alguns dels aspectes que ha d'abordar la nova reunió que els alcaldes afectats han de convocar per aquesta setmana, després de la reunió de dimecres amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila. Gaseni ja ha avisat que totes les propostes provisionals que es plantegin sobre el terreny "no ens han de treure del cap el que és important: buscar una solució definitiva". "El que volem és que no es retardi més la represa del projecte de l'A-7", ha insistit.

Durant el temps que pugui trigar a materialitzar-se, l'alcalde de l'Ametlla de Mar ha reiterat la necessitat que el tram ebrenc de l'autopista AP-7 sigui gratuïta, no només per poder desviar el trànsit pensant de la N-340, sinó perquè els ciutadans del territori "tinguin les mateixes opcions que la resta de ciutadans del país" en termes d'infraestructures de mobilitat. Per a Gaseni, és l'opció "més efectiva" i "de pressió" per fer avançar el projecte de l'autovia. "Mentre no estigui feta, hem de buscar un substituí. I d'aquí no ens movem", tanca.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés