Publicado 08/09/2015 14:09

Deltebre aposta per la dinamització del comerç del municipi amb l'impuls del projecte de centre comercial a cel obert

Generalitat, consistori i FECOTUR signen un conveni per crear sinergies dins el sector

Deltebre (ACN).-

El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, l'alcalde de Deltebre, Lluís Soler, i la presidenta de la Federació de Comerç i Turisme, Maria Estela Alcalà, han signat aquest dimarts un conveni de dinamització comercial amb el qual reiteren el compromís per sumar esforços per consolidar el projecte de centre comercial a cel obert de la ciutat. El principal objectiu és fomentar sinergies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest equipament comercial col·lectiu urbà en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn. Per tot plegat s'ha impulsat un pla d'actuacions amb 10.000 euros de pressupost.Una de les prioritats del Departament d'Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l'activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L'objectiu d'aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya.

De la seva banda, l'Ajuntament de Deltebre reitera el suport al sector comercial per a seguir treballant intensament per a la consolidació del Centre Comercial a Cel Obert del municipi. Així mateix, la Federació de Comerç i Turisme de Deltebre (FECOTUR) porta a terme aquest projecte amb una clara vocació integradora amb associacions limítrofs, cercant sinergies i punts en comú amb la finalitat d'aconseguir economies d'escala.

El pla d'actuacions, impulsat per FECOTUR, contempla un seguit d'accions amb l'objectiu d'aconseguir el suport col·lectiu que reforci la capacitat de generar un projecte en el que tothom s'hi senti reflectit i compromès, per tal de millorar-ne el seu posicionament i la seva competitivitat davant dels nous entorns canviants del sector. El pressupost total del pla d'actuacions és de 10.000 euros. El Departament d'Empresa i Ocupació -a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM) - aporta al projecte una subvenció de 5.661 euros.

Entre altres iniciatives, destaquen "Posa el teu cotxe a punt", el Dia Mundial de l'Alimentació, el Dia Mundial de la Fruita i la Verdura, Tots Sants, la Campanya de Nadal, les Jornades Gastronòmiques de la Galera, les Jornades Gastronòmiques de l'Arròs, i les Jornades Gastronòmiques del Pato. El pla també inclou accions promocionals i de dinamització com la Trobada de pesca, la Campanya de Dia de la Truita, el Fora Estocs (en les edicions d'hivern i d'estiu), Sant Valentí, el Dia del Pare, Sant Jordi, el Dia de la Mare, la Diada del Musclo i l'Ostra, i la Gastromoda, així com un curs de Facebook adreçat a comerciants.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés