Publicado 24/11/2014 17:51

La Cambra de Comerç de Lleida organitza una missió comercial inversa amb el Japó com a país convidat

Una quarantena d'empreses del sector agroalimentari i gourmet prendran part en la trobada, que se celebrarà al febrer del 2015

Lleida (ACN).- Més de 40 empreses del sector agroalimentari i gourmet, en concret, 12 firmes importadores de Japó i una trentena d'empreses de les comarques de Lleida, de Catalunya i de l'Estat, participaran en la IV International Gourmet&Wines Business Meetings, que tindrà lloc els dies 10 i 11 de febrer del 2015 i que enguany tindrà el país nipó com a convidat. Serà la quarta missió comercial inversa que organitza la Cambra de Comerç de Lleida, amb l'objectiu d'incrementar la presència de productes catalans a l'exterior i de promoure les exportacions de productes agroalimentaris i vins catalans. En aquesta edició s'ha convidat el Japó, "un mercat de grans oportunitats per al sector alimentació i dels vins".Amb una població de 127 milions d'habitants i uns nivells de consum i de poder adquisitiu dels més elevats del món, Japó esdevé "un mercat de grans oportunitats per al sector d'alimentació i vins", asseguren des de la Cambra de Comerç de Lleida. Després de l'estancament del consum de vi que va viure el país fa uns anys, des del 2010 es va produir una forta recuperació en el volum d'importacions gràcies a la fortalesa del ien i a l'entrada en el mercat de vins de qualitat a preus baixos. Aquesta tendència a l'alça va continuar en els anys 2011, 2012 i 2013, el que suposa "el setè boom del vi al mercat japonès".   

En la darrera dècada, el vi de l'estat espanyol ha anat guanyant quota de mercat al d'altres països i actualment, l'Estat se situa en quarta posició, després de França, Itàlia i Xile. El creixent interès per la gastronomia espanyola i la dieta mediterrània que viu un creixement similar al que va tenir la cuina italiana anteriorment són alguns dels motius d'aquest creixement. En els últims temps l'obertura de bars i restaurants espanyols per tot el país ha estat una constant. Això ha fet que hi hagi un creixent nombre d'importadors de petita escala que distribueixen a aquests establiments vi de l'Estat, de la mateixa manera que aliments, segons indiquen des de la Cambra de Comerç de Lleida.   

Així mateix, els grans distribuïdors "estan responent revisant les seves carteres de productes". En aquest sentit, l'any 2012 les vendes de vins espanyols en el sector de l'hostaleria, la restauració i el càtering de Japó van augmentar un 20%. Amb els productes alimentaris de qualitat passa el mateix i, any rere any, la seva demanda continua creixent. De fet, l'evolució de les importacions de producte estatal "ja assoleix els 350 milions d'euros, havent-se duplicat en només quatre anys".    

Aquesta serà la quarta acció comercial inversa que organitza Cambra de Comerç de Lleida atès que en anys anteriors han tingut lloc missions inverses de compradors de productes gourmet i vins amb països de l'Amèrica del Sud; els Estats Units i Canadà i la Xina.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés